Primele decenii ale secolului douazeci au reprezentat o perioada extrem de prolifica in toate ramurile industriei. Noi procese de fabricare au fost inventate, ceea ce a condus la o dezvoltare rapida a companiilor si fabricilor producatoare de bunuri. Acest fapt a avut un impact puternic asupra economiei in sens pozitiv, si ca urmare clasa de mijloc a crescut semnificativ.Pentru majoritatea, in special cei ce locuiau in orase, nevoia de transport nu mai putea fi satisfacuta de "clasica" caruta cu cal . Acum avand la dispozitie suficiente resurse financiare familiile clasei de mijloc puteau sa achizitioneze aceste masinarii care au schimbat societatea numite automobile si motociclete. Atat in America cat si pe "batranul continent" fabricile de astfel de vehicole au prosperat,nevoia de transport fiind din ce in ce mai mare.Cand te gandesti la America si motociclete cu siguranta marca mentionata va fi Harley-Davidson. Si intr-adevar astazi singura fabrica reprezentativa pentru industria moto americana este venerabila Harley-Davidson din Milwaukee, statul Wisconsin.
Insa in urma cu aproape 100 de ani situatia era complet diferita. In cele doua decenii de la inceputul secolului trecut au existat cateva sute de fabrici producatoare de motociclete pe continentul american.Unele au functionat doar pentru cativa ani, pe portile lor iesind doar un numar mic de exemplare, in timp ce altete au produs zeci de mii de motociclete cum este cazul legendarei marci Indian ,competitorul numarul unu al firmei Harley-Davidson. Fiecare isi are preferentile sale iar in ce priveste motociclete de epoca americane intotdeauna am fost fascinat de cele cu patru cilindri in linie precum Henderson, Pierce Four, Henderson-Excelsior, Indian Four si Ace. Citind acest articol veti vedea ca multe dintre aceste sunt legate de numele William Henderson, un briliant inginer ce si-a dedicat viata domeniului moto.
|
In acea perioada Ace si Henderson erau vazute ca cele mai puternice si fiabile motociclete pe care le puteai cumpara. Si cu siguranta compania Ace ar fi avut o alta soarta daca William Henderson nu ar fi murit tragic in 1922 in timp ce testa prototipul acestui model Sport Solo. In 1927 Ace Motorcycles a fost cumparata de Indian si productia a fost mutata in orasul Springfield statul Massachusetts. Pentru un an Indian a continuat constructia modelului proiectat de Henderson sub numele Indian Ace. Ulterior dupa cateva schimbari toate modele cu patru cilindrii bazate pe design-ul Ace aveau sa numeasca Indian Four. Acest Sport Solo a fost gasit de Dale Walker, proprietarul muzeului Wheels Through Time, complet dezasamblat in 1994 in statul Pennsylvania iar dupa trei ani, in 1997 procesul de restaurare s-a incheiat motocicleta fiind adusa la conditia originala. Datorita eforturilor si dedicarii lui Dale atat generatiile actuale cat si cele viitoare vor putea sa admire un vehicol cu adevarat remarcabil. Acest "strabunic" al motocicletelor moderne are inca multe de spus.Si daca asculti cu atentie vei auzii istorisiri extraordinare despre pasiune, inovatie, perseverenta si o dorinta puternica de a fi cel mai bun in ceea ce faci. |