Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua)

 
 

Dupa falimentul din 1937 cladirea a fost cumparata de omul de afaceri Dallas Winslow care a facut o avere considerabila achizitionand companii falimentare la preturi extrem de mici. Pe langa sediul companiei Auburn, Dallas a cumparat stocul de componente ramase dupa inchiderea fabricilor si a inceput o noua afacere si anume restaurarea si repararea automobilelor Auburn, Cord si Duesenberg ce au continuat si fie populare atat datorita superioritatii din punct de vedere tehnic cat si datorita design-ului cu adevarat revolutionar. Dupa moartea lui Dallas Winslow in 1963 cladirea a fost inchiriata de alte firme insa conditia sa ajunsese deplorabila si se punea chiar problema demolarii acesteia.Insa entuziasmul localnicilor si membrilor asociatieie non-profit Auburn Automotive Heritage a salvat acest importantt edificiu de la distrugere.In ianuarie 1974 pentru suma de 105 000 de dolari cladirea a intrat in posesia asociatiei si dupa cinci luni de munca intensa noul muzeu Auburn Cord Duesenberg si-a deschis portile catre public.Primul nivel a fost restaurat cu acuratete iar pardoseala cu design unic si lampadarele art deco nu inceteaza sa impresioneze publicul chiar si dupa mai mult de optzeci de ani.In cest spatiu opulent se gasesc o multime de vehicule la fel de impresionate. Un exemplar pe care as dori sa il mentionez in mod deosebit este conceptul numit Cord E-1. Acesta se dorea a fi inlocuitorul modelului Cord l-29, primul automobil american de productie dotat cu transmisie pe fata.Initial a avut un propulsor cu saisprezece cilindrii dar ulterior a fost inlocuit cu un altul de doisprezece cilindrii.

 
Insa Marea Depresie ce a urmat caderii bursei de la New York din 1929 a schimbat radical planurile companiei cu privire la urmatorul model Cord. Marea Depresie practic a decimat sectorul automobilelor de lux din America si conditia economica din acea prioada nu era deloc propice pentru un automobil grandios ,scump cu motor enorm si un sasiu de proportii gigantice. Scarile elegante, amplasate central spatiului expozitional de la parter conduc la nivelul al doilea, unde in prezent se gaseste arhiva muzeului si o galerie de arta ce are evident ca subiect automobilul.La etajul trei se afla biroul lui E.L Cord ce arata exact ca atunci cand era folosit de tanarul industrialist.
 
Deasemenea studiourile de design sunt restaurate la conditia originala si sunt convins ca toti cei ce au pasit in aceste incaperi au avut senzatia ca au calatorit in timp cu mai bine de optzeci de ani. O intreaga latura a etajului trei este dedicata lui Gordon Buehrig, cel mai proeminet designer auto al companieie Auburn Cord Duesenberg. La numai 25 de ani a ajuns directorul departamentului stilistic de la Duesenberg si ulterior a realizat design-ul celebrului automobil Auburn Speedster si legendarul Cord 810, considerat de multi experti din domeniul auto ca cel mai revolutionar vehicul produs in perioada interbelica.As dori sa mentionez si alte galerii interesante in care poti petrece ore intregi fara sa realizezi cum a trecut timpul atat de repede. Una dintre ele este modelata asemenea dealer-ilor de automobile din primele decenii ale secolului douazeci. Cu siguranta arata total diferit de cele din timpurile moderne. Probabil ca nu multi cunosc faptul ca Indiana a reprezentat un stat extrem de prolific pentru industria auto americana, fiind pe locul doi dupa Michigan. Majoritatea companiilor auto au avut sediul in jurul orasului Indianapolis si aici au fost produse automobile exceptionale ca si Stutz , National, Mcfarlan, Cole etc. Cateva incaperi sunt dedicate acestor marci disparute si sunt convins ca oricine care viziteaza aceasta galerie va afla cateva lucruri inedite.
 
Evident ca nu era posibil ca muzeul ACD sa nu aiba si un spatiu dedicat realizarilor celor doi fratii celebrii Fred si August Duesenberg. Aici pot fi admirate atat automobilele de curse produse de acestia si motorul cu patru cilindrii care i-a consacrat numit “Walking Beam” cat si automobilele de pasageri modelul A si J dotate cu motoare cu opt cilindrii in linie.Pe langa acestea, cateva experimente ale fratilor Duesenberg sunt expuse cum ar fi motorul cu saisprezece cilindrii ce se dorea sa propulseze avioanele de lupta americane .Daca ar trebui sa descriu intr-un singur cuvant muzeul ACD acesta ar fi fara indoiala MAGNIFIC. Atat din punct de vedere architectural si al decorarii interioare cat si al calitatii si importantei istorice a exponatele asezate in incaparile elegante,totul exceleaza muzeul ACD fiind cu adevara un loc memorabil, un fascinant edificiu al unei ere apuse.

Text: Predoi Daniel; Foto Predoi Daniel

(Veteran Media)

 

 

 

Cauta in Articole


Revista Web

 

Ultimele Articole

Veritas SP-90 din 1949

Domeniul automobilelor clasice de colectie a cunoscut schimbari remarcabile in ultimii zece...

detalii...

Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium !

Echipajul romanesc Comanescu Team a participat la dificilul raliu de regularitate Alpine...

detalii...

Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte)

Putini au fost aceia care au anticipat influenta extraordinara pe care avea sa o aiba asupra...

detalii...

Ace Four 1924

Primele decenii ale secolului douazeci au reprezentat o perioada extrem de prolifica in toate...

detalii...

Amelia Island Concours Delegance 2016

  Fara indoiala ca inceputul unui noi an aduce entuziasm si bucurie pentru pasionatii automobilelor de epoca. Gandul ca lunile...

detalii...


 

 

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer