MUZEUL AUBURN, CORD, DUESENBERG - EDIFICIUL UNEI ERE APUSE (PRIMA PARTE)

Putini au fost aceia care au anticipat influenta extraordinara pe care avea sa o aiba asupra artei si societatii in general, expozitia intitulata Exposition Internationale des Arts Decoratifs et Industriels Modernes (Expozitia internationala de arte decorative si industriale) ce a avut loc in Paris in anul 1925. Practic acest eveniment a dat nastere curentului artistic Art Deco care a inflorit la nivel international in anii 30-40. Nu numai arta, in sensul strict al cuvantului, a perioadei interbelice a fost influentata dar in aceiasi masura arhitectura, design-ul industrial, portelanurile, industria cinematografica si mobiliera, design-ul vestimentar, bijuteriile si domeniul auto. Din punct de vedere architectural cea mai cunoscuta cladire in stilul Art Deco o reprezinta Crysler Building din orasul New York. Deasemenea in Miami Beach se geseste un intreg district construit in acest stil. Si in Romania, in special in Bucuresti, multe edificii ridicate in acea perioada au fost puternic influentate de miscarea Art Deco.

 

O caracteristica a acestui curent ce glorifica asa numita "Machine Age" o reprezenta designul cu linii fluide numit "Streamline". Inspiratia venea din domeniul aeronautic care a cunoscut un adevarat progres in anii 20-30. In prezent industria aero-spatiala nu mai atrage interesul publicului asa cum o facea odata , cu atat mai putin sa fie sursa de inspiratie pentru artisti insa in primele decenii ale secolului douazeci situatia statea cu totul altfel. Oamenii erau fascinati de realizarile din acest domeniu iar personalitati marcante ale aviatiei precum Amelia Earhart si Charles Linbergh erau considerati adevarati eroi. Multe marci auto au adoptat elemente specifice stilului Art Deco in design-ul automobilelor produse insa vehiculele Auburn si Cord sunt adevarate simboluri ale acestui curent artistic

 

Fabrica Auburn Automobile Company



 
Pana in ziua de astazi modele ca si Cord 812 si Auburn Speedster sunt considerate adevarate capodopere Art Deco. Deassemenea sediul central al companieie Auburn Cord Duesenberg, aflat in orasul Auburn statul Indiana si construit intre anii 1929-1930, este reprezentativ pentru arhitectura Art Deco din acea perioada. Exact in acesta cladire se gaseste Muzeul ACD , acesta fiind singurul muzeu auto din lume aflat in cladirea originala a companiei. Pasind in interior ai cu adevarat senzatia ca ai calatorit inapoi in timp intr-o era a elegantei, luxului si exuberantei, o era de de aur a automobilului care din pacate nu se va mai intoarce niciodata.
 





 

Insa aceste extraordinare masinarii si impresionanta cladire nu ar fi existat fara genialul om de afeceri E.L Cord , cel care a creat un imperiu industrial pornind practic de la zero. Cariera sa in domeniul auto a inceput in adolescenta atunci cand a cumparat un automobil in stare deplorabila pentru o suma minora. Cateva saptamani mai traziu acel automobile reparat vopsit si cu o noua caroserie avea sa ii aduca tanarului E.L.Cord un profit considerabil. In mai putin de un an ambitiosul “om de afaceri” a repetat acelasi proces, evident profitul sau crescand considerabil. In scurt timp a fost angajat de un dealer la departamentul de vanzari si in cativa ani renumele sau de agent de vanzari excelent i-a adus un parteneriat la un dealer din orasul Chicago.






 

Lucrand aici a auzit de situatia nu tocmai roza a companiei constructoare Auburn. Aflata pe locul treizeci si patru din punct de veder al vanzarilor ,cu un deficit financiar major , soarta companiei era destul de clara si anume falimentul iminent. In vara anului 1924 E.L Cord a vizitat fabrica unde a propus un plan de afaceri conducerii. Neavand nimic de pierdut membrii comitetului de conducere au aprobat planul sau si in numai trei luni datoria a fost platita iar contul fabricii prezenta o balanta pozitiva. Probabil va intrebati cum a reusit acesta performanta extraordinara. Desi extrem de tanar E.L.Cord a inteles faptul ca de multe ori “ambalajul” face ca marfa sa fie vanduta. Prin urmara intreg stocul nevandut de automobile Auburn a fost revopsit in culori atractive . Deasemenea a cerut sa fie instalate cateva accesori destul de iefine si asa cum anticipase toate exemplarele si-au gasit cumparatori in timp record.

Un an mai tarziu compania Auburn se gasea pe locul patruspezece la vanzari pe piata americana iar E.L Cord a devenit proprietarul acestei marci. In cativa ani imperiul industrial al tanarului businessman avea sa cuprinda peste 160 de diferite companii. Cladirea muzeului ACD a fost construita , asa cum am mentionat anterior, intre anii 1929 si 1930 si pentru o perioada destul de scurta (pana in 1937 cand falimentul a obligat inchidera definitiva a fabricilor Auburn Cord si Duesenberg) a gazduit sediul central al imperiului auto condus de E.L.Cord.

 
 Articolul in curand vom continua cu partea II-a !
 
Text si foto: Daniel Predoi (Veteran Media)
 

 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer