ACE FOUR 1924

Primele decenii ale secolului douazeci au reprezentat o perioada extrem de prolifica in toate ramurile industriei. Noi procese de fabricare au fost inventate, ceea ce a condus la o dezvoltare rapida a companiilor si fabricilor producatoare de bunuri. Acest fapt a avut un impact puternic asupra economiei in sens pozitiv, si ca urmare clasa de mijloc a crescut semnificativ.Pentru majoritatea, in special cei ce locuiau in orase, nevoia de transport nu mai putea fi satisfacuta de "clasica" caruta cu cal . Acum avand la dispozitie suficiente resurse financiare familiile clasei de mijloc puteau sa achizitioneze aceste masinarii care au schimbat societatea numite automobile si motociclete. Atat in America cat si pe "batranul continent" fabricile de astfel de vehicole au prosperat,nevoia de transport fiind din ce in ce mai mare.Cand te gandesti la America si motociclete cu siguranta marca mentionata va fi Harley-Davidson. Si intr-adevar astazi singura fabrica reprezentativa pentru industria moto americana este venerabila Harley-Davidson din Milwaukee, statul Wisconsin.

 

Insa in urma cu aproape 100 de ani situatia era complet diferita. In cele doua decenii de la inceputul secolului trecut au existat cateva sute de fabrici producatoare de motociclete pe continentul american.Unele au functionat doar pentru cativa ani, pe portile lor iesind doar un numar mic de exemplare, in timp ce altete au produs zeci de mii de motociclete cum este cazul legendarei marci Indian ,competitorul numarul unu al firmei Harley-Davidson. Fiecare isi are preferentile sale iar in ce priveste motociclete de epoca americane intotdeauna am fost fascinat de cele cu patru cilindri in linie precum Henderson, Pierce Four, Henderson-Excelsior, Indian Four si Ace. Citind acest articol veti vedea ca multe dintre aceste sunt legate de numele William Henderson, un briliant inginer ce si-a dedicat viata domeniului moto.

 

Ace Four 1924




 
Modelul prezentat in acest articol este un produs al genialului inginer insa istoria motociletei cu patru cilindrii in linie incepe in 1912 cand William Henderson a fondat compania Henderson Motorcycles impreuna cu fratele sau Tom in orasul Detroit statul Michigan.In 1917 cei doi parteneri au vandut fabrica lui Ignaz Schwinn fondatorul marci Excelsior. Productia a fost mutata in Chicago, statul Ilinois iar fratii Henderson au continuat sa lucreze pentru Henderson-Excelsior pana in 1919 cand si-au dat demisia datorita unor neintelegeri in ce privea design-ul viitoarelor modele.Insa pasiunea celor doi era mai puternica decat circumstantele si in 1919 au pus bazele companiei Ace Motorcycles in orasul Philadelphia din statul Pennsylvania iar productia a inceput in 1920.
 




 

Cum era de asteptat noul model era dotat tot cu un motor in patru cilindrii amplasat longitudinal, fratii Henderson fiind adepti convinsi ai acestei configuratii. Exemplarul prezentat in acest articol este un model numit Sport Solo construit in 1924. La fel ca toate motocicletele Ace motorul are o cilindree de 1200cc si este cuplat la o transmisie cu trei viteze. Cateva particularitati le reprezinta aprinderea de tip magnetou si sistemul de franare dublu de la roata spate. Deasemena teava de esapament are un mecanism care permitea gazelor de emisie sa treaca pe langa componentele de atenuare a zgomotului rezultatul fiind o imbunatatire a performantelor. Evident ca acest mecanism era actionat de cel ce conducea motocicleta in zonele in care un nivel ridicat al zgomotului nu reprezenta o problema.Pentru orice necesitate un set complet de scule se gasesc intr-un compartiment in rezervorul de benzina foarte usor accesibil.






 
In acea perioada Ace si Henderson erau vazute ca cele mai puternice si fiabile motociclete pe care le puteai cumpara. Si cu siguranta compania Ace ar fi avut o alta soarta daca William Henderson nu ar fi murit tragic in 1922 in timp ce testa prototipul acestui model Sport Solo. In 1927 Ace Motorcycles a fost cumparata de Indian si productia a fost mutata in orasul Springfield statul Massachusetts. Pentru un an Indian a continuat constructia modelului proiectat de Henderson sub numele Indian Ace. Ulterior dupa cateva schimbari toate modele cu patru cilindrii bazate pe design-ul Ace aveau sa numeasca Indian Four. Acest Sport Solo a fost gasit de Dale Walker, proprietarul muzeului Wheels Through Time, complet dezasamblat in 1994 in statul Pennsylvania iar dupa trei ani, in 1997 procesul de restaurare s-a incheiat motocicleta fiind adusa la conditia originala. Datorita eforturilor si dedicarii lui Dale atat generatiile actuale cat si cele viitoare vor putea sa admire un vehicol cu adevarat remarcabil. Acest "strabunic" al motocicletelor moderne are inca multe de spus.Si daca asculti cu atentie vei auzii istorisiri extraordinare despre pasiune, inovatie, perseverenta si o dorinta puternica de a fi cel mai bun in ceea ce faci.
 
Text si foto: Daniel Predoi (Veteran Media)
 

 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer