ALFA ROMEO 6C 1750 GRAN SPORT SPIDER 1931

Un cunoscut proverb romanesc spune ca timpul le rezolva pe toate,sau cel putin o mare parte din lucrcuri, si de multe ori se dovedeste a fi adevarat. Insa in acelasi timp trecerea anilor aduce si schimbari majore in toate aspectele vietii, de la nivel de individ pana la intreaga societate.

Asa numitul “conflict dintre generatii” este prevalent in toate natiunile marcand diferentele mari de cultura dintre generatia anterioara si cea actuala. Nimeni nu poate contesta schimbarile pe care anii le pot aduce si nici industria auto nu face exceptie. Marci care odata erau in top au disparut cu desavarsire cum ar fi Packard, Duesenberg, Delage, Bugatii ,altele noi au luat fiinta iar fabrici consacrate si-au schimbat directia incepand sa produca automobile diferite de cele pentru care erau cunoscute ca si Renault sau Fiat. Cand faci referire la masini sport italiene fara indoiala ca marcile mentionate vor fi Ferrari, Lamborghini si Maserati .

 

Alfa Romeo 6C  1750 Gran Sport Spider din 1931




 
Insa chiar inainte ca acestea sa fie fondate o alta marca reprezenta apogeul spiritului competitional din Italia si anume Alfa Romeo. Privind la aceasta companie si la automobilele pe care le produce in ziua de astazi este destul de greu, daca nu chiar imposibil, sa o asociezi cu cursele de automobile si performantele de varf insa in trecut, in special in perioada interbelica, Alfa Romeo reprezenta un nume ce impunea respect atat pe pistele de curse ale faimoaselor circuite europene cat si pe soselele publice. A.L.F.A a fost infiintata in 1906 in Milano iar aceste initiale insemnau Societa Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. Noua companie a preluat fabricile Italiana Darracq care construiau din 1906 automobile franceze Darracq sub licenta. In 1915 A.L.F.A a fost cumparata de omul de afaceri Nicola Romeo a carui avere avea sa se mareasca considerabil in tipul razboiului datorita contractelor pe care le-a avut cu guvernul de a produce munitie.
 




 

Dupa incetarea razboiului constructia de automobile s-a reluat si acum noile modele purtau numele de Alfa Romeo. Inca de la inceput conducerea firmei a fost foarte interesata de cursele auto construind cateva modele pentru Grand Prix, cel mai cunoscut fiind RL. Reputatia extraordinara pe care a obtinut-o Alfa Romeo pe pistele de curse s-a datorat insa in cea mai mare parte modelelor proiectate de Vittorio Jano adus de la Fiat de nimeni altul decat Enzo Ferrari pe atunci parte din departamentul competitional . Introdus in 1929 modelul 6C 1750 era inlocuitorul primului proiect realizat de Vittorio Jano pentru Alfa Romeo si anume 6C 1500. Acest automobil era dotat cu un motor relativ mic de 1500cc cu sase cilindrii si o singura axa cu came insa cu success remarcabil pe circuitele de curse , in 1928 castigand celebra Mille Miglia. La salonul auto din Roma in 1929 6C 1750 a fost lansat, cea mai mare diferenta fata de predecesorul sau fiind motorul cu cilindree marita la 1750cc. Primul model oferit purta numele de Turismo si avea un sasiu cu lungimea dintre axe de 3100mm. In scurt timp a urmat o variana sportiva a acestuia numit Sport. Pe langa sasiul cu o dimensiune redusa propulsorul avea doua axe cu came in chiuloasa. Cea mai performanta varianta se numea Super Sport si avea in dotare un sistem de supraalimentare tip Roots.










 
Productia celor doua modele Sport si Super Sport a durat doi ani si ulterior au fost inlocuite cu Gran Turismo si automobilul prezentat in acest articol Gran Sport. Pe langa faptul ca Gran Sport avea cel mai scurt sasiu din seria 6C 1750 si anume 2745mm intre axe era si cel mai performant, motorul generand 85 de cai putere.Transmisia avea patru trepte de viteza iar greutatea totala se ridica la 920 kg. Asa cum era comun in acea perioada modelul 6C 1750 putea fi cumparat fara caroserie, aceasta urmand a fi construita de firme specializate conform specificatiilor clientilor. Dintre cele 369 de exemplare Super Sport si Gran Sport produse de Alfa Romeo cele mai multe au fost carosate de Zagato, Touring, Catagna si Stabilimenti Farina. Exemplarul prezentat in acest articol a avut initial o caroserie tip roadster construita de Zagato. In 1938 insa proprietarul original l-a vandut unui alt pasionat de automobile sport Giuseppe Aprile din orasul Savoa. Dupa sapte ani de la fabricare caroseria Zagato a ajuns intr-o stare deplorabila datorita catorva accidente iar Giuseppe Aprile a hotarat sa construiasca o noua caroserie mult mai sportiva si moderna. Tinand cont ca Aprile avea propria lui companie specializata in astfel de lucrari nu a fost foarte dificil sa realizeze acest lucru fara a cheltui sume prea mari. Design-ul aerodinamic cu linii fluide apartine Contelui Reveli De Beaumont un cunoscut si apreciat designer din Italia din acea perioada.
 




 

Dorinta lui Aprile a fost ca “noua” lui Alfa Romeo Gran Sport sa fie similara cu modele de curse in special cele de Grand Prix iar Contele Reveli a reusit cu succes sa-I implineasca dorinta. La scurt timp Alfa Romeo 6C 1750 a fost vanduta de Aprile unui prieten care a ascuns-o in tipul razboiului.Cel de-al patrulea proprietar a achizitionat-o in 1956 si a tinut-o in posesia sa mai mult de 50 ani fiind rar scoasa din garajul sau. Pentru colectionarii de automobile de epoca raritatea reprezinta un element extrem de important si nu este de mirare ca acesta superba Alfa Romeo a atras interesul renumitului colectionar de vehicole rare italiene Corrado Lopresto. In 2008 a intrat in posesia sa si la scurt timp a inceput procesul laborios de restaurare la conditia si culoarea originala.Anul trecut a fost prezentata la Pebble Beach Concours D’elegance petru prima data in noua forma unde a castigat “Best in Class”. Cateva luni mai tarziu avea sa castige un alt trofeu si anume Best of Show la Hilton Head Concours D’elegance. Modelul 6C 1750 alaturi de urmatoarele “The Legendary” 8C 2300 si “Immortal” 8C 2900 au adus notorietate companiei Alfa Romeo , numele fiind sinonim cu performantele inalte si succesul pe pistele de curse.

Fara indoiala aceste modele vor ramane pentru totdeauna o pagina glorioasa in istoria industriei italiene auto si a competitiilor motorizate. As dori sa inchei articolul cu cuvitele rostite de celebrul Henry Ford cu privire la prestigioasa marca milaneza:”De fiecare data cand vad un automobil Alfa Romeo imi ridic palaria in semn de respect.

Text si foto: Daniel Predoi (Veteran Media)
 
 

 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer