HILTON HEAD CONCOURS DELEGANCE 2012

 
Odata cu sfarsitul toamnei , si implicit inceputul iernii, sezonul car show-rilor ce au loc in aer liber se incheie. In prioada dominata de frig si zapada a iernii se mai desfasoara cateva evenimente in interiorul centrelor expozitionale insa majoritatea colectionarilor si restauratorilor isi focalizeaza energia catre noile proiecte pe care doresc sa le prezinte anul urmator. Hilton Head Concours D’elegance reprezinta ultimul eveniment major al anului dedicat automobilelor de epoca si bineniteles ca nu puteam rata o asememea ocazie. Prin urmare am fost prezent la acest prestigios Concours D’Elegance care devine cu fiecare an mai atractiv datorita numarului crescand de automobile si alte tipuri de vehicole extrem de interesante. Editia de anul acesta a oferit vizitatorilor posibilitatea de admira si alte tipuri de vehicole pe care in mod normal nu le vezi la astfel de evenimente. Spunand aceasta ma refer la colectia deosebita de barcii de lemn si motociclete militare care au ocupat o suprafata semnificativa din spatial expozitional. Pe langa cunoscutele modele fabricate de compania americana Chris Craft au fost prezente si cateva barci fabricate de legendara firma italiana Riva. Si in prezent barcile si yacht-urile Riva ,desi nu cele mai mari si impunatoare de pe piata, sunt vazute ca un simbol al exclusivitatii si luxului datorita numarului limitat de modele fabricate in fiecare an si atentiei obsesive acordate calitati materialelor folosite si executiei.
 
Ca in fiecare an si cea de-a unsprezecea editie a avut cateva clase special apreciate de toti cei ce au decis sa participle la acest eveniment. Dintre aceste cea mai apreciata a fost colectia impresiva de Ford Model T pentru care a existat cateva categorii. Tinand cont de faptul ca fabricile Ford au produs mai mult de 15 milioane de exemplare intre anii 1908 si 1927 este greu sa folosesti cuvantul rar referitor la acest model insa organizatorii au reusit sa aduca o multitudine de modele T extrem de interesante de la masina de pompieri pana la vehicole trasformate in magazine ambulante tip aprozar si “wrecker truck” (automobil de interventie in cazul accidentelor rutiere). Henry Ford a reusit datorita acestui model devenit celebru sa ofere posibilitatea tuturor familiilor de clasa mijlocie din America sa cumpere un automobil . Datorita acestui fapt model T cunoscut si sub numele de Tin Lizzie a primit apelativul “The car that put America on Wheels”. Si intr-adevar datorita noilor proceduri de fabricare introduse de Henry Ford,in special linia mobila de asamblare in masa, un exemplar putea fi cumparat pentru un pret atat de mic incat oricine avea posibilitatea sa-l obtina. In ultimii ani de productie pretul de achizitionare era sub 300 de dolari. Un alt fapt interesant legat de Model T este culoarea. Cati dintre dumneavoastra ati vazut acest automobil in alta culoare decat negru? Sunt convins ca foarte putini.Fabricile Ford au produs doar in primii ani automobile vopsite in diferite culori iar ulterior s-a folosit doar culoarea neagra, motivul fiind unul de natura practica si anume: doar acest pigment se usca suf icient de rapid pentru a tine pas cu productia .Probabil ca in spirit de gluma compania Ford folosea urmatoarele cuvinte cand era vorba de vopsea: “Any color you want as long as is black!” (orice coloare doresti atata timp cat este negru).
 

O alta clasa interesanta la Hilton Head Concours D’elegance anul acesta a fost cea acordata marcii Austin Healey. Recunosc ca MG si Austin Healey sunt marcile mele preferate de automobile sport britanice de dimensiuni reduse. Evident diversitatea modelelor a atras multe priviri , in spatiul dedicat lor putand fi admirate Austin Healey 100S, 3000MK, Sprite MK etc. 2012 a marcat 50 de ani de la inceperea productiei in serie limitata a legendarului automobil sport Shelby Cobra si majoritatea evenimentelor au celebrat faptul acesta. Bineinteles ca Hilton Head Concours D’elegance nu a facut exceptie sase asemenea vehicole simbolice pentru anii ’60 au fost expuse alaturi de alte automobile americane ca si Chevrolet Corvette si ” fioroasele” muscle cars ale aceleiasi ere. Dorinta tuturor colectionarilor ce participa la astfel de evenimente este sa castige trofee si bineinteles ca Best of show reprezinta aspiratia tuturor.

 

Anul acesta ravnitul trofeu a fost acordat unui superb Jaguar SS din 1938 cu o caroserie fabricata de compania elvetiana Graber. Proprietarul acestei bijuteri, Frank Ricciardelli a avut inca un motiv in plus de satisfactie pe langa faptul ca organizatorii au decis sa introduca un nou trofeu numit “Honored Collector” pentru colectionarul care a contribuit in mod deosebit la dezvoltarea evenimentului Hilton Head Concors D’elegance . Iar acest colectionar ”onorat” a fost chiar Frank Ricciardelli. Alaturi de Jaguar alte cateva automobile din colectia sa au fost aduse printre care un extraordinar Duesenberg J Dual Cow Phaeton din 1935. Personal consider ca acest vehicol , ca de atlfel majoritatea Duesenberg-urilor , reprezinta apogeul luxului si al elegantei . Nimic nu se poate compara cu ele in ce priveste proportiile , impresia pe care o creaza si sentimentul de suprematie pe care il inspira. Cel de-al doilea trofeu, in aceiasi masura ravnit, este People’s Choice . “Vocea poporului” s-a facut auzita si acest trofeu a fost acordat unei Alfa Romeo Gran Sport Spider Corsica din 1931 parte din colectia cunoscutului colectionar Italian Corrado Lopresto. Incheierea ultimului eveniment major al anului aduce cu sine si un simtamant de optimism si entuziasm gandindu-ne ca 2013 cu siguranta va fi plin de surprize pentru noi pasionatii de vehicole de epoca.Insa de-a lungul anului am adunat o multime de material pentru articole pe care dorim cu narabdare sa-l impartasim cu dumneavoastra.

 
Text si foto: Predoi Daniel (Veteran Media)
 

 


 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer