MUZEUL DE MOTOCICLETE WHEELS THROUGH TIME

In cercul colectionarilor de automobile de epoca din America este des folosita expresia ”It’s Only Original Once” (este original doar o singura data) si face referire la exemplarele nerestaurate. Adesea numite ”Time capsule cars” aceste vehicule prezinta cu acuratete perioada in care au fost construite. Automobilele restaurate la perfectie, ce sunt expuse la diferite show-uri, atrag intr-adevar privirile pasionatilor si pot fi considerate reale bijuterii insa in procesul de “metamorfozare” de la o vechitura ruginita la un castigator de trofee se pierde semnificativ din originalitate. In ultima perioda categoria automobilelor nerestaurate a crescut extrem de mult in popularitate si majoritatea evenimentelor Concour D’elegance ca si Pebble Beach, Amelia Island, Villa D’Este au inclus o sectiune dedicata in exclusivitate acestora. Aceslasi lucru este valabil si in cazul motocicletelor si de multe ori exemplarele total originale obtin preturi mai mari la licitatii decat cele complet restaurate.
 
Muzeul de motociclete "Wheels Through Time" din loclaitatea Maggie Valley, Carolina de nord








 
Daca esti un pasionat al motocicletelor americane si in special al celor neatinse de mana experta a restauratorilor, atunci muzeul Wheels Through Time din localitatea Maggie Valley, statul Carolina de Nord este locul unde poti spune ca ai gasit ”paradisul”. Acest muzeu fondat de Dale Walksler in 1992 contine peste 300 de motociclete rare americane, cea mai veche fiind construita in 1903. O particularitate demna de mentionat a acestei colectii este faptul ca majoritatea motocicletelor functioneaza si multe dintre ele pot fi vazute frecvent pe soselele din preajma muzeului. Pentru acest motiv Wheels Through Time este cunoscut ca si “The Museum That Runs” o expresie care s-ar putea traduce prin cuvintele: ”Muzeul care functioneaza”. Printre cele 24 de marci reprezentate aici se numara Harley-davidson, Indian, Henderson, Excelsior, Thor, Flying Merkel, Croker si alte marci extrem de rare pentru care nici macar nu mai exista documentatie ca si Apache fabricata in 1903. In timpul turului pe care mi l-a oferit, Dale Walksler a marturisit un lucru care defineste muzeul fondat de el: ”In acesta colectie nu sunt motocilete asa numite “ de umplutura”. Existe si alte colectii particulare de dimensiuni similare cu a mea dar contin putine exmplare cu adevarat remarcabile. Aici aproape fiecare este deosebita fie datorita productiei extrem de limitata, raritatii marcii in sine, recordurilor obtinute la diferite competitii sau insemnatatii propietarului original”. Si intr-adevar am fost coplesit de multitudinea de motocilete extraordinare, practic nestiind la care sa privesc mai mult. Nu exagerez cu nimic daca afirm ca m-am simtit ca si un copil in magazinul de jucarii. In plus Dale este o persoana foarte placuta si personal raspundea oricarei intrebari adresata de diferitii vizitatori. Desi, asa cum am mentionat anterior, aproape fiecare exemplar merita sa fie descries in detaliu, ma voi opri doar la cateva (evident din lipsa de spatiu) care mi-au atras atentia in mod special.
 


















 
Intotdeauna am fost fascinat de motociletele antice cu patru cilindrii in linie iar muzeul Wheels Through Time contine cateva modele interesante. Printre acestea se gaseste un Henderson Four din 1917 aflat intr-o conditie ireprosabila, fiind unul dintre putinele motociclete restaurate de Dale si echipa sa. Ceea ce ii confera un statut special este cadrul alungit, un aspect care conducea la silentiozitate marita si comfort potrivit materialului publicitar realizat de compania constructoare. Deasemena transmisia pe lant era un lucru deosebit in acea perioada cand majoritatea motocicletelor foloseau curea. Numai cateva asemenea modele au supravietuit de-a lungul timpului. In ce priveste raritatea cu siguranta ca este imposibil sa gasesti o alta motocicleta care sa depaseasca Traub din 1916 din acest punct de vedere. De fapt acest exemplar practic defineste notiunea de unicitatea pentru faptul ca este singurul model de a carui existenta se stie. Traub ramane pana in ziua de astazi un mister deoarece nimeni nu stie cine l-a construit. A fost descoperit in 1967 in Chicago intr-o rezidenta, ascuns in spatele unui zid, si cu exceptia a cateva componente (saua, carburatorul si magnetoul) toate celelate au fost construite manual. Printre aspectele unice ale acestei motociclete as mentiona cutia cu trei viteze si doua pozitii de neutru, doua modalitati de operare a ambreiajului, frana spate cu actiune doubla, trei compartimente pentru scule si furca cu suspensie eliptica. Motorul cu doi cilndrii si capacitate de 1300cc ofera o viteza maxima de peste 130 km/h, performanta extraordinara pentru acea perioada.
 


















 
Un alt segment important al muzeului Wheels Through Time il reprezinta motociclete de competitie, in special cele folosite in cursele de Hillclimb si Board Track. In primele doua decenii ale secolului douazeci cursele Board Track erau extrem de populare iar echipele fabricilor Indian si Harley-Davidson intotdeauna s-au luptat pentru suprematie. Nu numai ca acest gen de competitie prezenta un nivel ridicat de spectaculozitate, aceste masinarii fara frane atingand viteze de peste 150 km/h pe o pista ovala acoperita cu lemn, dar erau in acelasi timp foarte periculoase. Evident exemplare fabricate de cele doua marci se gasesc in numar mare expuse in incinta cladirii muzeului insa exista si cateva despre care putini oamneni au auzit. Un exemplu concret este Reading Standard din 1909. Aceasta motocicleta a stat mai mult de 50 de ani in subsolul unei case din incinta complexului muzeului Ford Greenville Village fara ca nimeni sa stie de existenta ei. In 1990 Dale a cumparat-o si apoi a restaurant-o pe o perioada de doi ani. Este probabil cel mai elegant Board Track Racer care exista in present.
 











 
Pe langa toate cele mentionate anterior muzeul Wheels Through Times ofera o multitudine de alte atractii interesante insa voi lasa fotografiile “sa vorbeasca”. Orice vizita facuta acestui loc este o calatorie in timp si sunt convins ca nimeni nu va pleca de aici dezamagit ci va fi mai motivat sa se dedice pasiunii sale pentru motociletele vremurilor de mult apuse.
 
  Text si foto: Daniel Predoi (Veteran Media)

 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer