KRUSE WORLD WAR TWO VICTORY MUSEUM



Borg-Warner
LVT-3 1945

Chevrolet
C15  1941


Daimler Benz
DB10  1935


Demag SPV
250 1944


Fiat SPA-
TL37  1944


Ford GPA
1943-1945


GMC CCKW
353  1944


GMC DUKW
353   1942


Hanomag
1939


Hanomag
SPW 251


Hanomag
SPW  1940


Hotchkiss
WH-GW39H

Humber
Hexonaut

International
Harvester
Krupp 88mm

Lorraine 37L
1937
Opel Blitz
1938
Opel panzer
1943-1944
Pacific M26
1943-1944
Panzerjaeger 1944
Steyr RSO
1942
Steyr RSG
1944
Steyr RSO
40-4  1944
 
 

Al doilea razboi mondial a marcat societatea moderna radical fiind probabil cel mai important eveniment al secolului douazeci. Fiecare aspect al vietii a avut de suferit iar cursul istoriei a luat o cu totul alta directie odata cu inceperea Marii Conflagratii. Despre acest eveniment ce a cuprins toate continentele s-au scris de-a lungul timpului sute de carti si s-au facut la fel de multe documentare de televiziune insa nu sunt prea multe lucruri positive ce se pot spune despre razboiul ce a decimat milioane de oameni si a distrus practic o semnificativa parte a Europei. Totusi exista si cateva aspecte de care a beneficiat societatea in general in urma celui de-al doilea razboi mondial insa pretul platit a fost mult prea mare. Tehnologia a avansat considerabil in aceasta perioada. Majoritatea tarilor implicate au cautat noi procedee, tehnici si inventii care sa le ofere un avantaj pe campul de lupta asupra inamicilor.

 

Producatorii de automobile au intrerupt productia civila si s-au dedicat in totalitate fabricarii de vehicule militare si armamentului. Acesta conversie a productiei a avut loc pe toate continentele si la toate fabricile : BMW, Daimler Zundapp in Germania , Renault, Hotchkiss si Lorraine in Franta pana la Ford, Chrysler, GM in America, Fiat, Alfa Romeo in Italia si Mitsubishi in Japonia. Odata cu terminarea rezboiului multe dintre aceste vehicole de diferite tipuri (tancuri, camioane, transportoare blindate, motociclete, etc) au ajuns la centrele de reciclare a metalelor iar o mica parte au fost colectionate de pasionati si expuse ulterior in muzee sau restaurate pentru colectiile proprii.

 

In acea perioada imediata incheierii armistitiului era relativ usor sa obtii aceste vehicule si in urma eforturilor depuse de cativa pasionati a luat nastere muzeul Victory Memorial in apropiere de localitatea Arlon in Belgia. In incinta cladrii se gaseau peste 140 de vehicule, 50 de motociclete si peste 280 de uniforme provenite din 11 tari. Din nefericire, asa cum s-a intamplat si cu alte muzee de genul acesta, Victory Memorial s-a inchis datorita economiei nefavorabile si locatiei nu tocmai ideale. Viata insa nu este formata numai din evenimente negative ci se impleteste cu cele ce ne aduc bucurie. Ar fi fost trist ca o colectie de asemenea proportii si calitate sa dispara iar datorita initiativei lui Dean Kruse un nou muzeu s-a infiintat dar pe noul continent in orasul Auburn statul Indiana. In anul 2000 tranzactia s-a incheiat, intregul inventar fiind cumparat de Dean Kruse iar in 2003 constructia noii cladiri s-a finalizat si muzeul Kruse World War Two Victory si-a deschis portile pentru vizitatori.

 

Numele Kruse are o puternica rezonata in domeniul automobilelor de epoca el fiind practic cel care a creat licitatiile, acum atat de populare, dedicate exclusiv acestor tipuri de vehicule. Pentru multi ani licitatiile organizate de el in Auburn in incinta complexului Kruse Auction Park erau considerate cele mai mari evenimente de acest gen din lume si multe preturi record s-au inregistrat aici de-a lungul timpului. Atat de mult success a avut casa sa de licitatii incat in 1999 Ebay a cumparat compania Kruse International si in felul acesta a luat nastere Ebay Motors dar peste cativa ani, in 2002 Kruse a recumparat-o pentru o suma infima in comparatie cu ce platita de Ebay.

 

Muzeul din Auburn contine o colectie de vehicule extrem de rare de diferite tipuri: blindate, camioane, automobile folosite de ofiteri si asa numitele halftracks (vehicole dotate cu senile doar in partea posterioara). Desi intentionez sa las fotografiile “sa vorbeasca” totusi as dori sa mentionez cateva exemplare care mi-au atras atentia in mod deosebit. Unul dintre acestea este LVT 3 (Landing Vehicle Tracked), un vehicul amfibiu cu o istorie foarte interesanta. Initial a fost proiectat de inginerul Donald Roebling pentru uzul civil, mai exact pentru misiunile de salvare necesare in perioada uraganelor din Everglades, imensa mlastina a statului Florida. Ulterior US Marine Corps a comandat aproximativ 3000 de LVT 3 vazand in acesta un vehicul ideal pentru a ataca insulele japoneze. Colosul de 13 tone a fost construit de compania Borg-Warner in Detroit, Michigan si propulsat de doua motoare Cadillac V8 de 220 cai putere fiecare. Capacitatea de transport se ridica la 3 tone si putea fi echipat cu armament (lansatoare antitank de 37mm, mitraliere Browning M2 de calibru 50mm, etc) si panouri blindate. Un alt vehicol impresionat este Daimler Benz DB 15, un transportor cu senile pe spate cu motor V12 Maybach de 185 cai putere. Proiectarea acestor tipuri de transportoare a inceput in 1933 pentru armata germana datorita limitarilor camioanelor cu roti, in special pe terenurile greu accesibile. Daimler Benz DB 10 face parte din categoria “12 Ton Prime Mover” si a fost conceput pentru a trage tunurile foarte grele Howitzer de 21cm si cele de 17cm . Practic fiecare exemplar din muzeu avea propia lui particularitate si puteai petrece zile intregi studiindu-le in detaliu. Kruse World War Two Victory, alaturi de alte muzee de acest gen, nu sunt locuri dedicate glorificarii razboiului ci mai degraba un elogiu adus inventivitatii si creativitatii umane prevalente in situatiile dificile iar in cazul de fata in cele conflictuale.

Foto si text: Daniel Predoi (Veteran Media)

Steyr 1500A-01 1944   Steyr 1500A-02 1944   Willys MB 1941-1945   Unic Kegresse 1939-1943
Harley Davidson UA 1942   Indian 841  1941   Moto Guzzi 1941-1946   Velocette MAF 1942
Studebaker M29 1944   Studebaker T24 1944   NSU Kettenkraftrad   Zundapp KS600
White M3 1941-1943   White M3A1 1941-1944   White M16  1944   Magiruz Deutz 1944
AM M35A2 1943 Breda 40 1940 Diamond T-M20 1943 Ford M8 1944 Ford Mark-1 1944 Opel Super-6 1939 BMW R61 1939

 

 


 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer