CONCOURS DELEGANCE OF AMERICA 2012

 
Se spune, in general, ca prima experienta de orice natura este cea care aduce cea mai multa satisfactie, urmatoarele nemai fiind la fel interesante. Probabil ca motivatia  o reprezinta elementul surpriza specific numai experientelor inedite. Pentru mine gandul ca voi participa pentru al treilea an consecutiv la evenimentul Concours D’elegance Of America era suficient sa ma “puna pe jar”. Personal stiam la ce sa ma astept dar tocmai de acea eram extrem de entuziasmat. Eram convins ca si de data aceasta organizatori vor reusi sa surprinda printr-o selectie extraordinara de automobile unice si fascinante. Si intr-adevar asteptarile mele s-au dovedit a fi nu numai implinite dar chiar depasite. Cea de-a treizeci si patru editie a acestui eveniment, gazduit acum pentru al doilea an la hotelul istoric St.John (un fost seminar catolic trasformat ulterior in Golf club si resort) avea sa includa cateva categorii speciale asa cum se anuntase cu cateva luni inainte.
 
Pentru pasionatii de viteza categoria Slingshot Dragsters a reprezentat o reala ocazie de a admira aceste masinarii impresionante. Aproximativ zece vehicole de acest tip au fost prezentate, majoritatea construite in anii ’50 in perioada de inceput a acestui sport acum foarte popular in America si nu numai. Fiecare exemplar a avut o particularitate care sa atraga insa in fata Dragster-ului numit pe drept “Green Monster” am auzit cele mai multe exclamatii de uimire. Construit in 1955 acest “monstru” este propulsat de un motor de avion Alison V12 de 27 litrii, acelasi motor cu care erau dotate faimoasele avioane de lupta P-51 Mustang in cel de-al doilea razboi mondial. In 1957 Green Monster a fost primul dragster care a depasit viteza de 150mph si ulterior a obtinut trei recorduri absolute de viteza la sol.
 

Automobilele americane ale anilor ’50 caracterizate de “aripioare” si crom excesiv  au ramas in istorie un simbol al acelei perioade. Anul acesta am avut ocazia sa admir catava exemplare ce au facut parte din categoria “Jet Age Station Wagon”. Sfarsitul anilor ’50 si inceputul anilor’60 au fost marcati de tranzitia de la avioanele cu elice la cele cu reactie, un adevarat salt tehnologic care a imbunatatit  semnificativ transportul aerian. Acest fapt a avut un puternic impact asupara industriei auto, cel putin in America, design-eri incorporand in conceptele lor  multe elemente inspirate din domeniul aviatiei. Tot in aceasta perioada tipul de vehicul “station wagon” a devenit foarte popular datorita exploziei demografice de atunci si toti constructorii au introdus pe piata modele ce erau foarte cautate pentru comfortul pe care il ofereau. Din pacate in prezent “Jet Age station wagons” sunt destul de rare majoritatea ajungand la centrele de reciclare a metalelor. Vorbind despre raritate categoria speciala “Pre 1900” practic defineste aceasta notiune. Vizitatorii evenimentului Concours D’elegance Of America  au putut vedea cinci exemplare ale erei de pionierat a automobilului. Nu stiu daca as putea sa numesc automobil modelul Orient din 1899 cu motor De Dion insa calitatea restaurarii a fost cu adevarat remarcabila. Actualul proprietar l-a cumparat de pe Ebay intr-o stare deplorabila si dupa trei ani de cercetare si munca, cea ce era o gramada de fiare ruginite a devenit un superb vehicol care a tras o multime de oameni. Bineinteles ca nu a lipsit obisnuitele parada a modei specifice acestui gen de eveniment, tinutele vestimentare ale modelelor fiind alese cu grija pentru a se potrivi culorii si tipului de automobile pe care il insoteau. Probabil ca sunteti curiosi sa aflati ce automobil a castigat trofeul “Best Of Show”.

 

La fel ca si editiile precedente Concours D’elegance of America ofera doua astfel de trofee, unul pentru vehicule fabricate in America si altul pentru cele europene. Anul acesta ravnitele  trofee au fost acordate unui Chrysler CL Custom Imperial Dual Cowl Phaeton din 1933 cu caroserie de LeBaron si respectiv Delage D8S Coupe Roadster din 1933 cu caroserie de Devillars. Acest elegant automobil a reprezentat “vedeta” salonului auto de la Paris din 1934 iar ulterior a fost cumparat de fiul primului ministru al Spaniei. Pentru o perioada conducerea companiei Delage a decis sa-l puna in vitrina prestigiosului showroom dupa Champs D’elysee in Paris. Demn de remarcat faptul ca superbul Delage, parte din colectia lui James Paterson, a obtinut in 2010 cel mai prestigious onor posibil si anume Best of Show  la Pebble Beach Concours D’elegance in Monterey, California. Deasemea Chrysler-ul Imperial are o istorie interesanta fiind unul dintre ultimile modele CL fabricate .Cel care a comandat initial acest automobil nu fost altul decat designer-ul coachbuilder-ului Le Baron, Ralph Roberts. Asa se explica multitudinea de elemente unice ale acestui Chrysler cum ar fi aripile extinse, farurile amplasate intr-o pozitie mai joasa decat de obicei, capacele rotilor in stilul “Frech  disc”, radiatorul vopsit si roata de rezerva montata in partea posterioara.

 

Pentru toti acei pasionati care au dorit sa mai adauge unul sau mai multe automobile colectiei lor, casa RM a organizat o licitatie in ziua de sambata. Acest fapt a devenit practic, in ultimii ani, o traditie pentru astfel de evenimente ,licitatii de vehicule de epoca fiind organizate  de aceiasi companie, cat si de altele, in colaborare  cu diverse Concours D’elegance cum ar fi cele ce au loc la Amelia Island, Pebble Beach ,Villa D’Este (Italia) etc. Anul acesta RM a oferit 74 de automobile  iar suma cea mai mare s-a obtinut pentru un Duesenberg SJ Convertible Victoria si anume 957 000 de dolari. Un exemplar extrem de interesant de la aceasta licitatie a fost un Cadillac pe care l-a avut notoriul gangster Al Capone. Un town Sedan V8 din 1928 Cadillac-ul in cauza este unul dintre primele automobile blindate construite pentru o persoana fara functie politica importanta. Peste 10 000 de vizitatori s-au inregistrat la Concours D’elegance of America, o dovada clara a succesului editiei treizeci si patru. Nu am nici un dubiu ca si pentru anul viitor organizatorii vor selecta un grup de automobile unice si vor alege alte clase speciale, la fel de interesante, care vor atrage poate un numar mai mare de vizitatori. In ce ne priveste daca totul va fi ok vom fi din nou prezenti si bineinteles ca vom impartasii cu dumneavoastra experienta avuta.

 
Text si foto: Predoi Daniel (Veteran Media)
 

 


 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer