HENDERSON NOSTALGIA BY CHOPPERS INC.

Hollywood-ul si romanele sf au alimentat si amplificat fascinatia oamenilor pentru viitor si tehnologiile generatiilor urmatoare. Asa numitii futuristi ,desi fizic traiesc in prezent, cu spiritul si mintea calatoresc in erele viitoare iar prin lucrarile lor inceraca sa creioneze imaginea secolelor ce au sa vina.Unele idei sunt pura imaginatie in timp se altele pot sa devina candva realitate. Celebrul scriitor Jules Verne a fost considerat de multi dintre contemporanii sai un visator incurabil si chiar oarecum nebun insa ulterior cea mai mare mare din conceptiile sale s-au materilizat dovedind faptul ca Verne a fost cu adevarat cel mai remarcabil vizionar al tuturor timpurilor. La polul opus insa se gasesc cei fascinati de trecut si lucrurile specifice vremurilor de mult apuse. Acesta pasiune poate lua diferite forme de la dorinta de cunoaste cat mai mult pana la colectionarea de obiecte specifice anumitor perioade. Probabil ca unele dintre cele mai venerate, si interesante in acelasi timp masinarii ale trecutuluice au creat practic un cult ,sunt automobilele si motocicletele de epoca. De la inventarea lor a trecut mai bine o suta de ani , modelele perioadei de inceput fiind atat de diferite si primitive in comparatie cu creatiile moderne insa pentru nostalgici nimic nu se compara cu sunetul si sentimentul produs de conducerea unui autentic old-timer. Alaturi de legendarul v-twin ,motorul cel mai apreciat si ravnit de colectionari este cel cu patru cilindrii in linie produs la inceputul secolului douazeci de diversi constructori unul dintre acestia fiind Henderson Motorcycles.Pe scena custom numele Billy Lane ,fondatorul companiei Choppers Inc cu sediul in orasul Melbourne, Florida este sinonim cu chopperul si cultura biker.
 
Choppers Inc cu motor Henderson produs in 1917, cu transmisie BMW cu patru viteze.




 
Dupa nenumarate apariti in diferite show-ri de televiziune si cateva carti scrise Billy a ajuns practic un superstar a carui faima a depasit cercul pasionatilor de motociclete. Stilul sau specific ,o combinatie de old-school si modern in acelasi timp ,puternic influentat de cultura rock si hot-rod, este instantaneu recunoscut. Prin urmare a fost oarecum socanta ultima sa creatie insa exista o explicatie pe care am primit-o chiar de la Billy:”Intotdeauna am fost pasionat de motocicletele inceputului de secol asa numita perioada “Golden Edge”. De ani de zile colectionez motoare de epoca si in prezent posed cateva zeci de exemplare dar nu am avut ocazia sa construiesc un custom folosind unul dintre acele motoare. Custom-ul acesta este dotat cu un motor Henderson produs in 1917 pe care l-am gasit la o ferma in Michigan unde era folosit la irigatie de mai bine de 65 de ani. Majoritatea motocicletelor din acea perioda s-au distrus datorita conditiilor drumurilor insa motoarele erau scoase din cadru si li se gasea o alta aplicatie ca in cazul de fata.”. Este cu adevarat extraordinar sa poti vedea o masinarie contruita in urma cu aproape 92 de ani inca functionand..Nu exagerez cu nimic spunand ca am avut ocazia sa vad la propriu si la figurat “o legenda vie”. Conceptul propulsoarelor cu patru cilindrii in linie a fost pentru prima data comercializat cu succes in Belgia de catre FN Motorcycles ulterior ajungand si pe “noul continent” . Cu toate ca au existat in America si alte companii ce au adopta acest tip de motor la vremea respectiva Henderson Motorcycles , fondata in 1912 de catre Bill si Tom Henderson, construia cele mai performante si fiabile motocilete. Foarte multe departamente de politie au cumparat aceste modele pentru simplul motiv ca nu exista nimic mai rapid . Motorul gasit la ferma din Michigan avea sa paraseasca muncile agricole implinindu-si din nou scopul initial pentru care a fost creat:propulsarea unei motocilete. Lucrul acesta a necesitat insa o serie de modificari majore pe care Billy le-a descris in declaratia urmatoare: ”A trebuit sa solutionez problema transmisieie pentru ca atunci cand am decoperit acest motor ii lipsea cutia de viteze. Dupa cateva luni de munca am reusit sa adaptez o transmisei BMW cu patru viteze. Motorul insa are un sens de roatie opus iar pentru a corecta aceasta problema am folosit cateva pinioane auxiliare. Rezultatul final este unul foarte satisfacator si iar faptul ca transmisia BMW are doua trepte de viteza in plus fata de cea originala Henderson contribuie la o mai buna functionarea.”
 
 
Urmatoarea etapa a constituit-o construirea cadrului care confera custom-ului Henderson Nostalgia acel aspect antic insa in acelasi timp este ata de diferit de cel al exemplarelor ce au iesit odata pe poarta fabricilor din Detroit, Michigan si Chicago, Ilinois. Dorind sa se distanteze de design-ul atat de asemanator cu al biciletelor specific majoritatii modelelor Henderson, Billy a construit un cadru diferit , mult mai apropiat de cel al motocicletele de curse Board Track racer al anilor treizeci. Deasemenea spiritul competitional este accentuat si de ghidonul ale carui mansoane sunt indrepate in jos. Cu decenii in urma exista o rivalitate accerba intre legendarii constructorii Harley-Davidson, Indian si Henderson-Excelsior (In 1918 Henderson Motorcycles a devenit Henderson-Excelsior) insa acum ,ca si o ironie a vietii, componente ce poarta semnatura celor trei companii se intalnesc armonios in custom-ul Choppers Inc. Furca provine dela un model Indian din 1919 iar butucul rotii spate cat si cel fata au facut odata parte din “inventarul “ unui Harley JD. Rotile inguste ”incaltate” cu anvelope albe de epoca Firestone sunt neobisnuit de mari in comparatie cu restul motociletei dar potrivit cuvintelor lui Billy acesta a fost si intentia sa:”In anii saptezeci creatile artistului si constructorului de Hot-roads Ed Roth erau celebre in toata America datorita disproportiei. Ca si copil am fost fascinat de desenele sale. Conceptul promovat de Ed Roth se gaseste in spatele decizie mele de a folosi roti cu un dimetru atat de mare.”Este posibil ca aceiasi idee sa fie reprezentata si de emblema supreadimensionata montata pe rezervorul fabricat manual. Intotdeauna creatile Choppers Inc s-au remarcat prin elemnte de design foarte originale iar custom-ul Henderson Nostalgia nu face exceptie. Modul de montare a rezervorului folosind suporti din arama confera un aspect cu totul deosebit ce aminteste de actualul curent artistic Steampunk. Daca vi se pare cumva ca aripa spate seamana izbitor de mult cu cea a unei biciclete atunci trebuie sa va spun ca aceasta este si realitatea. Dorinta lui Billy a fost sa construiasca un retro custom diferit de cele din trecut insa a pastrat totusi cateva elemente specifice. Deasemenea saua antica Mesinger, ca de bicicleta, este o alta reminiscenta a trecutului motociclismului.
Desi reprezinta si o expresie artistica un custom este primordial un vehicul. Acest fapt are o consecinta importanta: utilitatea se gaseste pe un plan superior esteticului. Oricat de interesant si atractiv ar fi design-ul ,daca functionalitatea are de suferit, sau este inexistenta, atunci putem vorbi doar de o piesa de muzeu sau un pur concept stilistic dar nu de o motocicleta.Henderson Nostalgia este un custom cu adevarat deosebit din punct de vedre al aspectului insa in acelsai timp total functional,un lucru care conform cuvintelor lui Billy treezeste admiratie dar si uimire:”Toti cei ce vad acest custom sunt atrasi de aspectul sau in special de motor. Majoritatea nu au nici o idee ce este iar atunci cand le spun provenienta si vechimea devin si mai interesati.Insa “socul”vine atunci cand il pornesc .Pur si simplu nu le vine sa creda ca functioneaza.Sentimentul pe care il am cand conduc Henderson Nostalgia este coplesitor.Trei generatii au trecut decat a fost construit acest motor. In interior se gaseste incriptionat chiar si numele mecanicului care l-a asamblat si data. Au trecut de atunci aproape 92 de ani.” Recunosc ca si eu am fost uimit si facinat sa vad acesta parte a istoriei motociclismului “revenind” la viata.Intregul proces poate fi considerat aprope un ritual. Fiecare valva si tija trebuie unsa manual cu o pipeta inainte da pornire. Apoi urmeaza cateva incercari nereusite si tocmai cand incepi sa creazi ca nu mai este nici o sansa cei patru cilindri incep sa functioneze aruncand nori de fum pe esapament si pierzand ulei pe la toate garniturile.Am avut parte de o experienta inedita ce m-a marcat intr-un mod ireversibil:de acum inaite voi aprecia mai mult si privi cu alti ochi venerabilele old-timer. Motocilete legendare ca si Crocker, Pierce, Flying Merkel, Cyclone, Henserson-Excelsior se gasesc numai in muzee si colectii particulare. Numele lor sunt mentionate doar pe paginile enciclopediilor si listelor caselor de licitatii iar numarul celor ce cunosc mai multe lucruri despre ele este foarte limitat.Gratie initiativei lui Billy ,alimentata de o puternica pasiune ,un autentic motor Henderson traieste a doua viata.Si daca ascultam cu atentie ,acest “strabunic” are multe lucruri interesante de spus,atat noua cat si generatiilor urmatoare..
Date tehnice:
Constructor: Billy Lane www.choppersinc.com
Rezervor de beznina: Choppers Inc
Timp de constructie: 1 an Rezervor ulei: Choppers Inc
Cadru: Choppers Inc Roti fata si spate: Harley-Davidson JD/Choppers Inc
Amortizoare: Rigid Frana spate: Harley-Davidson JD/Choppers Inc
Furca: 1919 Indian Anvelopa fata: Firestone Racing Tires
Motor: Henderson 1000cc Anvelopa spate: Firestone Racing Tires
Esapament: Choppers Inc Sa: Messinger
Carburator: Henderson Lampa spate: Choppers Inc
Cutie de viteze: BMW/Choppers Inc cu cardan Yamaha Virago Far: Indian
Comenzi mana: Choppers Inc Aripa spate: Bicicleta
Comenzi picior: Choppers Inc Vopsitor: Choppers Inc
Ghidon: Choppers Inc Parte electrica: Choppers Inc

Tex si fotot: Daniel Predoi (Veteran media)

 
Monaco Auction - Cel mai mare colectie de motociclete Ducati
Scoaterea la licitatie a celei mai mari colectii particulare de motociclete Ducati reprezinta o ocazie unica pentru colectionarii din intreaga lume. Evenimentul acesta a avut loc pe data de 11 Mai in Monaco fiind organizat de casa RM,cea mai mare casa de licitatie din lume specializata in automobile de epoca. Colectia  ce numara 100 de modele a apartinut lui Carlo Sartarelli, un fost dealer si pilot de incercari al fabricilor Ducati. Sartarelli a inceput sa colectioneze motociclete in urma cu treizeci de ani iar printre cele 100 de modele se gasesc exemplare foarte importante cum ar fi Ex-Works Ducatti 450 Desmo Corsa din 1970, ex-factory 1973/4 Ducati 750SS pilotat in 1975 de Franco Uncini si Ducati 750 ss din 1974 care a obtinut o multitudine de victorii in perioada 1974-1975.Intreaga colectie a fost vanduta iar suma obtinuta a depasit 700 000 de euro.
 
Veteran Media
Imagini publicate cu acordul casei de licitatii din Monaco. www.rmactions.com
 

 


 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer