NETHERCUTT COLLECTION - GRANDOARE SI ELEGANTA - PART. I

Viata este formata dintr-o succesiune de evenimente, unele banale,obisnuite si altele cu adevarat memorabile. Din nefericire majoritatea fac parte din prima categorie insa din cand in cand traim si experiente deosebite care ne imbogatesc viata si de care ne amintim cu placere. Ma asteptam la ceva interesant atunci cand am hotarat sa vizitez Nethercutt Collection din Sylmar,California insa nu m-am gandit ca voi avea parte de o asa experienta unica. Domeniul automobilelor de epoca abunda de colectionari ale caror garaje sunt pline cu vehicole apartinand diferitelor perioade si stiluri, conform gusturilor fiecaruia, insa printre acestia se remarca cativa care au trasformat spatiul dedicat pasiunii lor intr-un loc magic ce lasa impresii profunde asupra toturor ce il viziteaza. Nethercutt Collection reprezinta mult mai mult decat un muzeu steril,este rodul a zeci de ani dedicati de catre J.B. Nethercutt in a restaura si pastra pentru generatiile urmatoare acele extraordinare realizari tehnologice si artistice care l-au fascinate din copilarie.

 
 
Daca veti citi pana la capat acest articol veti intelege pe deplin despre ce este vorba si veti constata ca nu am exagerat cu nimic afirmand aceste lucruri. Totul a inceput in 1957 atunci cand J.B Nethercutt a achizitionat doua automobile: un Duesenberg Convertible Roadster din 1936 si un Dupont Town Car din 1930, amandoua necesitand restaurare completa.Intr-un interviu dat inainte de 2004, anul in care a incetat din viata la varsta de 91 de ani, J.B povestea cum impreuna cu sotia sa se plimba pe strazile Los Angeles-ului, fara prea multi bani in buzunar, si admira automobilele de lux pe care le conducea elita vremii sperand ca intr-o zi va avea si el posibilitatea sa cumpere unul.
 
Duesenberg SJ Arlington  1933 Bugatti Type-51 1931
Hispano Suiza J12  1933 Rolls Royce Phantom II  1930
Voisin C5  1923 Eisenach Runabout 1898
Alco Touring 1912 Auburn Convertibele 1932
Austin Healey 1955 Austro Daimler 1932
Bentley Mark VI 1951 Cadillac Phaeton 1932
Christie Front Drive 1913 Chrysler Convertible 1932
Cord Phaeton 1937 Cord L29 Town Car 1930
Cunningham series-V9  1931 DeLahaye Type-175  1949
Diana the Light Straight 1928 Double Series-E 1925
Dort 25-K 1923 Duesenberg CJN Convertible 1936
Duesenberg Dual Cow Phaeton 1934 Franklin 1911
Franklin-E Gentlemans Roadster 1905 Gardner Sport Sedan 1928
Gobron Brillie Tourer 1909 Graham Cavalier 1937
 

Se pare ca soarta i-a suras si peste catava decenii firma Merle Norman Cosmetics, fondata impreuna cu matusa sa ,avea sa devina extrem de profitabila si prin urmare nimic nu l-a mai impiedicat  in a-si implinii visul din tinerete. Dupa ce a restaurat complet automobilul Dupont Town Car, process  ce a durat un an si jumatate,J.B a hotarat sa participle la Pebble Beach Concours Elegance si spre surpriza sa a plecat de acolo cu trofeul Best of Show. De atunci colectia sa a crescut, atat cantitativ cat si calitativ, si pana in 1992 a castigat de sase ori ravnitul trofeu oferit de organizatorii evenimentului Pebble Beach Concours ,o performanta neegalata de altcineva. Cu toate ca printre cele aproximativ 300 de vehicole ce fac parte din Nethercutt Collection se gaseste un numar semnificativ de exmplare specifice asa numitei perioade “Antique Era” sau “Brass Era” (1890-1915) totusi importanta primordiala a fost acordata automobilelor din ”Classic Era”. Conform organizatiei Classic Car Club Of America un automobil trebuie sa indeplineasca cateva conditii stricte pentru a primi calificativul de “Full Classic”:trebuie sa fi fost construit intre anii 1925-1948, de obicei in serie redusa,avand o caroserie eleganta in general facuta la comanda fie de departamentul special al constructorului sau de o alta firma specializata numita “coachbuilder” iar din punct de vedere tehnic este imperativ sa prezinte superioritate fata de cele facute in serie mare. Prin urmare majoritatea marcilor  de lux corespund acestor criterii iar colectia din  Sylmar este una dintre cele mai semnificative pentru acesta categorie. Un Ford Model T nu va fi niciodata un “Classic” in adevaratul sens al cuvantului,un vehicol “vintage” cu o anumita semnificatie istorica,da insa niciodata un “Classic”. Nethercutt Collection se gaseste in doua cladiri  prima construita in 1973  denumita Tower of Beauty iar a doua  inaugurata in 2000 purtand numele Nethercutt Museum.Nu cred ca se putea gasi un nume mai potrivit pentru acesta prima cladire construita in stilul Art Deco.Responsabil pentru design-ul interior si arhitectura a fost celebrul Tony Heisbergen.Printre multiplele sale lucari se numara si opera din Los Angeles renumita pentru opulenta si grandoare sa.Dorinta Lui J.B a fost ca Tower Of Beauty sa imite prin eleganta si somptuositate spatiile dealer-ilor de automobile de lux ai anilor ’20-’30.Acestea erau adevarate saloane aristocratice cu coloane si pardoseli de marmura ,tavane pictate ,oglinzi si abundand in obiecte de arta.Atunci cand am pasit pentru prima oara in asa numitul Grand Salon al cladirii Tower Of Beauty am fost coplesit de frumusetea si maiestozitatea acestei incaperii.Practic era greu sa te decizi la ce sa privesti mai intai :la magnificele automobile perfect restaurate de atelierul propriu si in stare de functionare sau la detaliile design-ului interior dominat de candelabre de cristal, importate din Europa, si sculpturi ornamentale in lemn.Aici se gaseste  cel mai important automobile al intregii colectii,o adevarata capodopera: Duesenberg Model SJ Arlington Torpedo Sedan din 1933 insa cunoscut  sub numele de “Twenty Grand” (douazeci de mii).Acesta” bijuterie” a fost construita special pentru expozitia “Century Of Progress” din Chicago iar numele reprezita pretul care trebuia platit pentru a intra in posesia ei.Nu uitati ca anul 1933 era mijlocul Marii Depresii cand o casa medie costa 5000 de dolari. De abia un an mai tarziu s-a gasit un cumparator, evident nu multi oameni avand in acea perioada posibilitatea de a plati o suma atat de mare. In urma achizitionarii in anul 1978  a celebrului ”Twenty Grand” J.B. l-a restaurant la conditia original cu ajutorul lui Gordon Buhring ,designer-ul acestui Duesenberg.
Multiplele trofee castigate include si Best of Show la Pebble Beach Concours si Amelia Island Concours. Alte automobile sunt cunoscute datorita statutului de celebritati ale proprietarilor ,printre acestea numarandu-se superbul Voisin C5 din 1923 ce a apartinut legendarului actor al filmului mut, Rudolph Valentino. In perioada interbelica creatile francezului Gabriel Voisin, unul dintre pionerii aviatiei, erau considerate extreme de neconventionale si avangardiste. Foarte putine mai exista astazi prin urmare oportunitatile de a admira un asemenea exemplar sunt deopotriva rare. Tot la capitolul celebritati se incadreaza si McFarland Knickerbocker Cabriolet din 1923 construit special pentru actorul Roscoe “Fatty” Arbuckle si Rolls Royce Phantom Two din 1930 care a fost comandat de  actrita Constance Bennett.

Partea II-a va fi publicata saptamana viitoare !

 
Text si foto: Daniel Predoi (Veteran Media)

 


 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer