CADILLAC ELDORADO 1953

Al doilea razboi mondial a schimbat profund cursul istoriei existand o radicala diferenta din toate punctele de vedere, a societatii, pre si post “Marii Conflagrati”.O data cu incetarea ostilitatilor lucrurile nu au continuat ca mai inainte ci s-au indreptat catre o alta directie. Aceste schimbarii erau vizile in toate aspectele vietii si industria de automobile nu a facut exceptie. Pe continentul american doar in doi ani (’47 si’48) constructorii au oferit modele ce erau in esenta aceleasi automobilele de dinainte de razboi, singurele diferente fiind ceva modificari minore de design. Dupa ’50 spatiile dealer-ilor aveau sa fie pline cu automobile noi atat din punct de vedere tehnic cat si ce priveste exteriorul. Paradoxal in perioda razboiului tehnologia a avansat semnificativ si acesta experienta acumulata avea sa fie implementata in productia civila de automobile.

 
 

Pe scara ierarhica a concernului General Motors, Cadillac a ocupat cea mai inalta pozitie inca din 1909,anul in care marca fondata de Henry Leland a fost integrata celei mai mari companii auto din lume. Istoria firmei Cadillac este extrem de interesanta si merita mentionate cateva aspecte. In anul 1902 primul vehicul produs de Henry Leland a fost oferit spre vanzare purtand numele francezului ce a fondat orasul Detroit, Antoine de la Mothe Cadillac. Spre deosebire de ceilalti pioneri ai industriei auto, Leland a avut puternica convingere ca toate componentele trebuie sa fie standardizate prin precizie de executie, in asa maniera incat sa existe posibilitatea de le schimba de la un vehicol la altul fara nici o ajustare. Perseverenta sa in acesta directie avea sa fie incununata de success in 1908 cand a castigat Trofeul Dewar acordat de Royal Automobile Club din Marea Britanie. Trei modele cu un singur cilindru s-au testat intensiv pe celebrul circuit Brooklands iar apoi a fost dezasamblate complet. Ulterior gramezile de componente, amestecate intre ele, au devenit din nou vehicole care au functionat perfect fara sa fie nevoie de nici o prelucare a subansambleror, lucru interzis de organizatori. Pana atunci un nivel atat de mare de precizie era neintalnit, si acesta performanta extraordinara a condus catre un slogan celebru folosit de Cadillac in campanile sale publicitare: ”Cadillac-Standard of The World”. Inovatiile ce au urmat, printre care as mentiona introducerea in anul 1912 a electromotorului, au solidificat acesta reputatie .

Cu siguranta ca ati auzit expresia ”Merge ca un Cadillac!!” evident sugerand calitatea si fiabiltiatea unui produs. In 1953 Cadillac a introdus pentru prima data modelul Eldorado ce reprezenta top-ul produselor GM. Fiecare automobil era dotat cu toate optiunile posibile: servo-directie, geamuri electrice, scaune elctrice, top automatic, spalator de parbriz si multe altele. Probabil ca astazi toate acestea nu sunt lucruri prea impresionate dar nu uitati ca vorbim de 1953.

Oricine cand se aude numele Cadillac se gandeste la acele “barci” sau “land yachts” extrem de confortabile si silentioase iar Eldorado nu face exceptie. Lungimea totala ,de la bara la bara, este de 5610mm iar pe fata are in dotare suspensie independenta cu arcuri. Deasemenea cele patru roti sunt echipate cu servo-frana pe tamburi.Faptul ca sasiul se gaseste la 25 mm mai jos decat un model 62 standard decapotabil si inaltimea redusa cu 75mm confera un aspect mult mai elegant si fluid.

Luxul oferit de Cadillac venea cu un pret pe masura si anume 7750 de dolari adica de patru ori suma pe care o plateai pentru un Chevrolet. Design-ul acestui vehicol impresionat, inspirat de conceptele prezentate in cadrul expozitiile Autorama , a fost realizat de legendarul Harley Earl, seful departamentului Art and Color al concernului GM. El este cel ce a promovat excesul de crom si acele aripioare specifice automobilelor americane ale anilor ’50, elemente de design atat de iubite de americani insa destestate pe masura de europeni. Practic constructorii de pe cele doua continente se gaseau la poluri opuse, europenii preferand automobilele mici, economice si functionale pe cand americani au favorizat opulenta si excesul.

Desi la prima vedere Eldorado pare a fi extrem de asemenator cu seria 62 decapotabil, in realitate aproape intreaga caroserie cu mici exceptii a fost contruita de Fisher/Fleetwood , departamentul de proiecte speciale Cadillac. In ce priveste motorizarea sub capota se gaseste un V8 de 5424 cc ce genereaza 210hp cuplat unei trasmisii automate Hydra-Matic. Una dintre brosurile Cadillac spunea depre Eldorado urmatoarele” Dramatic stilizat de Fleetwood pentru a cucerii inima intregii Americi”. Si intr-adevar nimemi nu poate nega lucrul acesta.

 

Insusi presedintele Dwight D.Eisenhower a ales sa fie transportat intr-un Eldorado cu ocazia paradei sale de inaugurare. Cadillac Eldorado a fost si ramane un automobile de exceptie admirat si ravnit de multi dar in posesia a foarte putini. Intreaga productie s-a rezumat la 532 de exemplare adica mai putin de 1% din productia Cadillac a anului 1953. In cercurile colectionarilor raritatea intotdeauna a reprezentat un bonus iar pentru acei norocosi proprietari, fascinati de Cadillac, putine lucruri se pot compara cu o plimbare intr-un original Eldorado.

Daniel Predoi (Veteran Media)

 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer