AMELIA ISLAND CONCOURS DELEGANCE 2012

Cadillac 452A Phaeton 1930
 Duesenberg J108 Convertible 1929
Duesenberg Derham Tourster 1931
Buick RM Landau 1954
Cadillac V16 Town Coupe 1936
Cadillac V16
Cadillac-Saoutchik Cabriolet 1948
Duesenberg Phaeton 1934
Ferrari 250 GTO Ferrari 166 Touring Barchetta 1949
Ferrari 212 Export 1951
 Ferrari 250 GTO Coupe Speciale 1957
Ferrari 250 GT Competizione Berlinetta 1956 Gatto Coupe 1967
Jaguar SS One 1934 Lincoln model K 1938
McFarlan 154 Twin Valve Six 1929
Pope Hartford Portola 1911
Cadillac 60Special 1942 Cadillac Die Valkyrie 1956
Packard 1601 Eight Graber Cabriolet 1938  St Louis 4 cylinder 1904
Cadillac Pinin Farina Convertible 1954 Cord 812 Phaeton 1937
Cunningham C-3 Continental Coupe 1953 DuPont Model G Club Sedan 1929
Rollce Royce Phantom 3 1936 Marmon 34-C Speedster 1924
Buick Roadster Steve Moal 1931 Ford Roadster Steve Moal 1934
Ford Roadtser Steve Moal 1936
Ford Roadster Steve Moal
 12 Ferrari GTO prezent in Amelia Island 2012 Best of Show Concours dElegance
 

Concours D’elegance. Auzind aceste cuvinte este aproape imposibil sa nu te gandesti la “epoca de aur “ a automobilului de lux din perioada interbelica.Fara indoiala ca o aura nostalgica inconjoara acei ani cand societatea a cunoscut o prosperitate economica fara precedent  in America cat si pe “batranul” continent. Atat familiile instarite de generatii cat si cele noi imbogatite nu au ezitat  sa isi arate statutul social cumparand automobile de lux ca si Rolls Royce, Bentley, Hispano-Suiza, Delage Delahaye, Bugatti, Duesenberg, Cadillac. In acea perioda constuctorii de lux ofereau in general doar sasiul si motorul, caroseria fiind construita conform dorintelor clientului de firme specializate numite ”coachbuilders”. Prin urmare destul de greu gaseai doua automobile identice .Demn de remarcat este faptul ca majoritatea acestor specialisti in constructia de caroserii si-au inceput activitatea in domeniul trasurilor, de aici si numele de coachbuilder. Atunci cand te afli in posesia unui obiect unic ce te caracterizeaza,in cazul de fata un automobil de lux, este normal sa doresti ca si ceilalti sa il admire si sa il aprecieze.Prin urmare promenadele de pe arterele principale ale oraselor importante europene ,cu predilectie cele din Franta,s-au transformat in adevarate evenimente sociale denumite Concours d’Elegance. Practic acestea reprezentau un stil de viata deoarece nu numai automobilele erau atractia principala ci si modelele, in special actrite celebre si dame din inalta societate, imbracate cu rochii special confectionate de casele de moda celebre ale acelor anii ca si Lanvin si Balenciaga. Pe langa acestea  cainii de rasa de asemea aranjati in asa maniera incat sa se potriveasca cu tinuta vestimentara a doamnelor si cu culoarea automobilelor constituiau o atractie majora.Din pacate odata cu cel de-al doilea razboi mondial aceste evenimente au incetat sa mai existe iar in present celebrele Concours D’elegance din Paris, Nice, St. Tropez, Monte Carlo etc sunt istorie, singurele dovezi ale existentei lor gasindu-se doar pe paginile revistelor de specialitate ale vremurilor de mult apuse si pe fotografiile alb negru ingalbenite de trecerea anilor.In ultimele decenii Concours d’Elegance a cunoscut o “renastere” extraordinara insa paradoxal nu in Europa, acolo unde a luat nastere ci in America” taramul tuturor posibilitatilor”.

Practic in fiecare an au loc zeci de asemenea evenimente cu predilectie pe coasta de vest si anume California, acolo unde numarul de colectionari este cu adevarat impresionant.Dintre toate insa doua show-uri sunt fara egal: Pebble Beach Concours in Monterey ,California  si Amelia Island Concours in Florida. Bill Warner a organizat primul Concours in Florida in  urma cu saptesprezece ani frustat de faptul ca pe coasta de est nu se desfasoara un eveniment cu adevarat prestigios.Locatia intotdeauna conteza si probabil ca nu se putea gasi un loc mai potrivit decat complexul Ritz-Carlton amplasat chiar pe malul oceanului.Inca de la inceput s-a dorit ca fiecare editie sa celebreze un erou al competitiilor automobilistice, anul acesta cel onorat fiind Vic Elford castigatorul a nenumarate curse printre care Monte Carlo Rally, 24 Hours Of Daytona, Targa Florio si Nurburgring 1000K. Probabil ca cele mai memorabile sunt victoriile sale obtinute  cu echipa Porsche pilotand legendarul Porsche 917. De fiecare data Bill Warner reuseste sa surprinda intr-un mod placut atat  prin selectia automobilelor amplasate pe terenul de golf al hotelului Ritz-Carlton cat si prin clasele speciale ce difera de la editie la editie.De-a lungul anilor am putut admira atat automobile de a caror existenta eram constient cat si multe de care nici macar nu auzisem nestiind ca au fost vreodata construite. Daca faptul acesta este spus de un tanar journalist  si pasionat ca mine probabil ca nu ar avea mare greutate dar atunci cand auzi colectionari cu parul alb, cunoscuti in acest domeniu afirmand acelasi lucru atunci cu adevarat eforturile depuse de Bill Warner au fost incununate de success.Si ca dovada una dintre cele 39 de diferite categorii (American Classic Closed 1925-1948, Art Deco, Bentley, European Custom Coachwork French, Horselee Carriage 1895-1915 etc) s-a numit Ferrari 250 GTO. Fabrica din Maranello a produs numai 36 asemenea bolizi iar toti cei ce au ales sa vina la Amelia Island Concours au avut posibilitatea unica ,as putea spune, de a vedea numai putin de 12 Ferarri 250 GTO in aceiasi locatie. Un GTO in rarele ocazii cand este scos la licitatie ajunge la sumele astronomice de peste 30 milioane de dolari. Este de inteles deci de ce propietarii rar aleg sa  le scoata din garaj.Cum a reusit Bill Warner sa convinga nu unul ci doispreze colectionari sa participle la show-ul sau, este greu de spun insa ma bucur ca  a facut-o. O alta categorie interesanta a constituit-o Custom Coachwork Cadillacs impartita in alte doua subgrupe 1930-1941 si 1942-1959.Personal sunt inebunit dupa Cadillac-urile V16 (exact 16 cilindrii) ai anilor ’30 iar exemplare de genul acesta au abundant.Nu a lipsit nici parade modei specifica oricarui Concours D’elegance. Modele imbracate in  rochii elegante erau aduse in fata publicului si bineinteles ca vestimentatia era in ton cu automobilul.Daca ar fi sa aleg un singur cuvant care sa descrie Amelia Island Concours acesta ar diversitate.Practic oricine  putea gasi ceva sa-i placa. Peste 300 de automobile acopereau un spectru extreme de larg de la Race Cars Pre War (inainte de razboi) ,Race Cars Post War (dupa razboi), Shelby Cobras ,Sports Cars MG pana la Styling Studios Corvettes ,Rolls Royce Silver Ghost ,Mercedes Benz si Duesenberg. Deasemenea Hot-Rod-urile construite de Steve Moal au atras publicul intr-un mod deosebit.Personal consider ca aceste creatii transcent utilitarul specific automobilului fiind in acelasi timp arta si inginerie la cel mai inalt nivel.In final juriul a trebuit sa aleaga “The best in Show”, o sarcina nu tocmai usoara tinad cont de abundenta exemplarelor a caror restaurare era  ireprosabila.Spre deosebire de alte evenimente de acest gen Amelia Island Concours ofera doua trofee :”Best of Show Concours de Sport” si “Best of Show Concours d’Elegance”. Castigatorii? Ferarri 330 LM din 1962  si respective Bugatti Type 57 din 1938 cu caroserie de Gangloff.

Singurul regret pe care il am cand ma gandesc la Amelia Island Concours este faptul ca ara loc numai odata pe an si tine doar o zi. As dori ca macar atunci ziua sa aiba mai mult de 24 de ore insa ma consoleaza gandul ca am sutele de fotografii la care ma pot uita ori de cate ori doresc fara a fi presat de timp.

Foto si text: Daniel Predoi (Veteran Media)

 


 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer