QVALE MANGUSTA

Qvale era numele distinsei dinastii de comercianti de automobile de lux in Statele Unite. Afacerea a inceput in 1947 cu import de MG, apoi mai tarziu Rolls-Royce, Bentley, Porsche, De Tomaso, Maserati, Jensen, Jaguar, Lotus si Triumph.
In 1950 afacerea primeste si un nume oficial British Motor Car Distributors (BMCD). In 1953 firma largeste oferta incluzand si masini VW, ajungand sa vanda 425.000 de unitati de VW Beetle. In 1964 Qvale se implica si in autospot participand cu o echipa la Indy 500, insa fara rezultate semnificative.
 
 

In anul 1971 firma achizitioneaza fabrica Jensen Motors, in urma caruia in 1972 lanseaza modelul Jensen-Healey. Acesta pana-n 1976, cand va fi definitiv inchisa din cauza nerentabilitatii.

In 1976 incepe importul de Maserati - impreuna cu inca 60 de dealeri din statele unite reusesc sa vanda 5.000 de unitati din modelele Bora, Merak, Quattroporte si BiTurbo.

Mai Tarziu in anii 1980 BMCD devine importator in Marea Britanie pentru Subaru, iar in anii 1990 se apuca si de vanzarea modelelor Lamborghini Countach si Diablo in Beverly Hills.

 
 
Din cauza unor dificultati financiare, De Tomaso vinde drepturile de productie la Qvale USA. De la De Tomaso vine numele de Mangusta, acesta  fiind una din cele mai frumoase masini ale marcii italiene.
In urma acestei achizitii modelul Qvale Mangusta apare in anul 2000, caroseria fiind produsa in Modena, Italia. Motorul era instalat in SUA, si era un motor Ford V8, care producea 320 de cai putere si similar cu cea folosita in Mustang Cobra. Dotarile standard cuprindeau toate optiunile de lux, incluzand si consola centrala "Maserati-esque".
Productia de Mangusta a tinut doar doi ani, ajungand la 276 de unitati din care numai 18 erau vandute in Europa. Drepturile asupra Mangusta au fost vandute in 2006 catre MG Rover.
(sursa: www.cbx.ro)

 

 

Cauta in Articole WEB

 

Articole WEB

[pag.1] [pag.2] [pag.3] [pag.4]

Atlanta Concours Elegance 2016 Veritas SP-90 din 1949 Alpine Challenge 2013 - Comanescu Team pe podium ! Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (partea doua) Muzeul Auburn, Cord, Duesenberg - Edificiul unei ere apuse (prima parte) Ace Four 1924 Amelia Island Concours Delegance 2016 Amelia Island Concours Delegance 2013 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider 1931 Oldtimer Weekend la Budapesta Hilton Head Concours Delegance 2012 Duesenberg Mormon Meteor 1935 Bucharest Classic Car Show 2012 Muzeul de motociclete Wheels Through Time Green Monster Dragster Ford Fairlane Sunliner 1957 Kruse World War Two Victory Museum Mercedes 540K - Automobilul Regilor Concours Delegance of America 2012 Hispano Suiza H6B 1931 Henderson Nostalgia by Choppers Inc. Vizita la Henry Ford Museum Mascotele auto - Arta personalizarii Hilton Head Concours D Elegance Clark Gable Duesenberg Model J Concursul de eleganta Sinaia 2012 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part.2 Nethercutt Collection - Grandoare si Eleganta - part. I Cadillac Eldorado 1953 Amelia Island Concours Delegance 2012 Parada masini de apoca la Salonul de tuning Auto-Moto Ramnicu Valcea Opel pe podium la primul Concurs de Eleganta pentru Vehicule Istorice Targul Anticarilor ediiti a-XIII-a 2011 Intalnirea anuala a broscutelor la Dej, editia 2011 QVALE MANGUSTA Jim Clark cel mai bun pilot din anii 60 Jaguar XJ6/12 - Un adevarat gentleman Expozitie la Targul Anticarilor din Parcul Obor Kronstadt Classic Rally 24-25 septembrie 2010 Targul de turism Bursa Litoral Delta Dunarii 2010 Opel Manta si Ascona implinesc 40 de ani de la debut Masina lui Al Capone se vinde pentru 500.000 de dolari Porsche cauta cel mai vechi model vandut in Statele Unite Festivalul Broscutelor Volkswagen la Targu Mures Mercedesul despre care se crede ca ar fi apartinut lui Adolf Hitler Bucharest Classic Car Show 10-13 Iunie Invitatie la expozitia CVE la zilele culturale ale Ploiestilor 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic Antebellum 2010 Clubul Vehiculelor de Epoca la Parada Litoralului din 1 mai 2010

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer