NR.2 REVISTA AUTO-MOTO VETERAN

Vokswagen Beetle
Zündapp K200
Opel Manta
Istoria automobilului Roman
Wartburg
Mercedes 300SL
Brasov Classic Rally

Volkswagen Beetle – Perpetuum mobile

Cine nu recunoaste broscuta? Micuta si simpatica, se afla in peisajul automobilistic de ceva vreme. Chiar daca nu oricine e in stare sa recunoasca o marca pe moment, oricine e capabil sa nominalizeze un Beetle – Broscuta, aici, pe meleagurile autohtone…......

Volkswagen Beetle, cum a intrat in istoria universala a automobilisticii, a primit aceasta denumire oficiala din partea constructorului sau abia in 1967, pana atunci purtand denumirea de "Type I",1200, 1300 sau 1500 (sub aceste denumiri a fost comercializat in Europa pana in 1967, denumirea era derivata din capacitatea cilindrica a motorului). Sincer sa fiu nu prea a contat denumirea oficiala a Broscutei;  notorietatea masinusei este de necontestat, fiind cea de-a 4-a masina a secolului XX in lume, dupa Ford T, Mini si Citroen DS.

(din, art. rev. AMV)

Interviu cu dl. Prinzinger – Terapie intensiva

 Nu multa lume poate spune ca a facut meserie din hobby. Inca de pe vremea studentiei mele preferam sa repar masini vechi, insa pe atunci, la inceputul anilor 80, in Romania nu era cunoscuta miscarea oldtimerelor.
In 1989 m-am stabilit in Germania unde am lucrat ca tinichigiu auto. Astfel am ajuns sa cunosc cu adevarat lumea unica a oldimerelor, fanatismul proprietarilor de masini de epoca si manifestarile de mare clasa care au rezultat din el.....
...... Prin atelierul meu din Germania in decursul anilor au trecut mai multe oldtimere demne de mentionat: Citroen C4 1928; Peugeot 402 1935; Hudson 1948; Jaguar E-type 1964; Fiat 124 1966; Alfa Spider 1967;DB W 107 SL.

(din, art. rev. AMV)  

Zundapp K200 – Perseverenta tehnica

Multi considera ca Zundapp K200 este o ruda acceptata a modelelor mari cu doi cilindrii in patru timpi, dar pe timpuri era considerat modelul de success al marcii.
Faptul ca in 1933 in Germania se putea conduce o motocicleta de 200cc, echipata cu un motor in doi timpi, fara permis de conducere si scutit de impozite ne arata foarte bine schimbarea timpurilor………

(din, art. rev. AMV)

Opel Manta  -  European roadsteer

Anii ‘60 au fost caracterizati de un optimism incurabil si de o dorinta de a progresa, de a depasi, de a fi singurul tau stapan…Era vremea lui J.F.K, Armstrong, Bob Dylan, Led Zeppelin, Martin Luther King, Beatles, Vietnam si Woodstock…Vremuri in schimbare, care instigau la revolta sau propovaduiau pacea, vremuri cu rebeli si eroi, vremuri cu o doza de nebunie si de nepasare.
Piata automobilistica nu face nici o exceptie de la regula. Pe langa moda si muzica, "masina" era cel mai potent emisar al unei stari de spirit (incetatenite) a  acelor vremuri : libertatea.

(din, art. rev. AMV) 

ISTORIA AUTOMOBILULUI iN ROMaNIA

Cunoasterea istoriei automobilului in tara noastra inseamna cunoasterea unei mici parti ascendente a istoriei civilizatiei si culturii romane. Aceasta rubrica se doreste a fi inceputul unui serial informativ care sa starneasca interesul atat iubitorilor de istorie si tehnica cat ai a entuziastilor, si  a colectionarilor de vehicule istorice din Romania.
Pe langa principalele incercari reusite sau nereusite de realizare a primelor vehicule terestre autopropulsate, realizate de savanti straini, la noi in tara oameni temerari precum Dumitru Vasescu, Aurel Persu, Radu Manicatide, Traian Vuia, Nicolae Malaxa, Petre Carp, George Constantinescu s.a. au avut o importanta contributie la dezvoltarea si perfectionarea automobilului romanesc.

(din, art. rev. AMV) 

Wartburg - Fapte. Pareri. Experienta in sine

Poate ca multa lume se va intreba de ce am ales o marca fara un nume pompos si pe cale de disparitie pentru prezentare. Raspunsul este simplu: pentru multi Wartburg a fost mai mult decat un mijloc de transport, a fost un camarad.
Wartburg poate fi datat incepand cu 1896. Numele lui se leaga de castelul cu acelasi nume de pe dealurile din jurul fabricii. Fabrica raspunzatoare pentru stramosul Wartburg-ului a luat fiinta in 1896, in Einsach ca linie de productie pentru biciclete, transportoare blindate si autobuze. Omul din spatele fabricii era Heinrich Ernhardt, al doilea producator de tunuri al Germaniei.

(din, art. rev. AMV)

Intalnirea Internationala a Buburuzelor, Baia Mare

Ce poate face o mana de oameni pasionati intr-un weekend de inceput de septembrie altceva decat sa organizeze cea de-a doua editie a intalnirii internationale de buburuze in Baia Mare?
Zis si facut. Desi pare simplu, pregatirile au inceput cu multe saptamani in urma, prin vanarea nemiloasa a sponsorilor si alergarea dupa aprobarile necesare desfasurarii unui astfel de eveniment. Munca n-a fost insa in zadar: am avut parte de trei zile frumoase (8-10 septembrie), pe care speram ca oaspetii nostri din Romania, Ungaria si Slovacia o sa le tina minte.

(din, art. rev. AMV)      (recomandam: http://www.kafer.ro)

Mercedes 300 SLR – Sport Leicht  - dificultati in adaptare

Prima reactie pe care a starnit-o SL in colectivul noastru a constat in exclamatia: ,,Asta nu e o masina clasica, ce sa caute aici!". Dati-mi voie sa ii contrazic si probabil, sa va contrazic: este clasica 100% .
Mercedes 300 SL este prima super masina, un bolid din toate punctele de vedere. Nu este o masina fiabila, nu are un portbagaj generos, nu este usor de condus dar are plusul ei constand in linia care iti taie rasuflarea si in excesul de adrenalina pe care il traiesti la volan. Inceputul
300 SL a aparut in 1952 pentru a putea reprezenta Mercedes in diverse curse, din care un constructor care se respecta, nu putea lipsi. Vorbim de Mille Migla, Targa Florio, Pan-Americanul Carrera si lista continua.

(din, art. rev. AMV)        

Brasov Classic Rally - Calatori in timp si spatiu

Unitatile demasura ale timpului sunt arhicunoscute: vorbim de minute, ani, zile, decade, epoci, ziceti-le cum vreti. Exista totusi oameni care reusesc sa sfideze timpul, il fac sa-si schimbe sistemul de valori, sa nu mai existe vechi, batran sau uzat. Exista doar potential si perspective, totul sub semnul unei pasiuni care nu imbatraneste. Acestea intr-o lume ideala… Unitatile demasura ale timpului sunt arhicunoscute: vorbim de minute, ani, zile, decade, epoci, ziceti-le cum vreti. Exista totusi oameni care reusesc sa sfideze timpul, il fac sa-si schimbe sistemul de valori, sa nu mai existe vechi, batran sau uzat. Exista doar potential si perspective, totul sub semnul unei pasiuni care nu imbatraneste. Acestea intr-o lume ideala…

Unitatile demasura ale timpului sunt arhicunoscute: vorbim de minute, ani, zile, decade, epoci, ziceti-le cum vreti. Exista totusi oameni care reusesc sa sfideze timpul, il fac sa-si schimbe sistemul de valori, sa nu mai existe vechi, batran sau uzat. Exista doar potential si perspective, totul sub semnul unei pasiuni care nu imbatraneste. Acestea intr-o lume ideala…

Timpul a fost si ramane cel mai bun instrument pentru a masura popularitatea si increderea publicului larg in diverse produse scoase pe piata. Avind in vedere ca piata libera a fost caracterizata tot timpul de o concurenta acerba, doar trecerea timpului hotaraste care dintre produse sau modele au avut succes. intr-o lume contemporana in care amintirile ajung deseori sa fie considerate problematice, greoaie, nostalgii inutile si alte comparatii de acest gen, exista totusi oameni care nu se sfiesc sa isi arate pretuirea fata de anumite domenii care pot fi considerate cel putin anormale de concetatenii nostri. in aceasta categorie ar fi probabil incadrati cei care investesc sume uneori exorbitante in masini ce pentru marea majoritate ar constitui pachete ideale pentru REMAT. Brasov Classic Rally reprezinta un fenomen care aduce in atentia opiniei publice pasiunea pentru lucruri ce au sfidat trecerea timpului. Multa lume il vede ca pe o alta baie de multime si o ocazie de a mai ciupi un leu sau cele 15 minute de faima, dar pentru organizatori si  majoritatea participantilor simbolizeaza locul unde pasiuni care dateaza uneori de zeci de ani se pot intilni si materializa, fara sa tina cont de un moment mediatic efemer.

A doua editie

Brasov Clasic Rally a avut loc intre 24 si 25 iunie 2006. Conceptul este foarte simplu: 50 de impatimiti ai automobilisticii se aliniaza la start si pornesc intr-o cursa care se desfasoara pe parcursul a 200 km. La prima vedere scepticii vor spune ca nu este absolut nimic deosebit in aceasta experienta sau ca este doar un raliu ca oricare altul. Ei bine, dati-mi voie sa le spun ca nu au idee despre ce vorbesc. Nu este inca o parada de rutina sau un eveniment gandit pentru a face publicitate organizatorilor, nici vorba. BCR a fost locul unde am vazut oameni care se aflau acolo doar din pasiune pentru ce inseamna automobile. Punct. Fara alte variatii pe aceasta tema. BCR mi-a creat un sentiment de apartenenta, am trait sentimentul unei caste, spuneti-i cum vreti dar m-am simtit printre ai mei.

As vrea sa felicit organizatorii pentru tot ceea ce inseamna conceptul Raliului si pentru raliul in sine. Prima infatisare a concurentilor a avut loc la ora 8:30 in Piata Uniirii din Brasov. Acolo ne-am vazut cu totii pentru prima oara. Pret de o ora Piata Unirii s-a umplut treptat cu automobile care de care mai spectaculoase, vorbim de Morgan, Capri, Alfetta 79, Opel Manta dar si Beetle, M461 si lista poate continua. La 9:30 a plecat prima masina. Restul masinilor au plecat pe rand la o distanta de 2 minute una de alta. (Conceptul este foarte simplu) : un desfasurator, un copilot si ochii pe ceas.

Contra Cronometru
Nu stiu daca va puteti imagina cum e sa gonesti prin valtoarea unui oras ca Brasovul, cu ochii dupa un semn pe care nu l-ai mai vazut pana atunci, dar despre care copilotul insista ca "trebuie sa fie pe-aici". Şi bineinteles, ochii la ceas. Am parasit Brasovul si ne-am indreptat spre Cernat, unde a fost primul popas extrem de inspirat, la  Muzeul Etnografic " Haszmann Pal ". Ce asociere buna intre traditie autohtona si istorie automobilistica! in aer plutea frumos, trecutul.

Itinerar de calatorie

De acolo am luat-o pe drumuri de munte, catre Lacul Sf. Ana. Ce pot sa mai zic ? Viraje stranse pe drumuri de munte pe care nu le cunosti. Şi totul a culminat cu soarele reflectandu-se in Sf Ana. Din asa ceva se fac amintirile. Am parasit Sf Ana cu o urma de regret (sentiment pe care l-am avut la fiecare plecare spre urmatoarea destinatie).

BCR a fost alcatuit din doua categorii de probe : una de viteza si una de indemanare pe circuit. Proba de indemanare a avut loc pe circuitul de Karting din Targul Secuiesc. Mai are rost sa spun ca nu imi puteam dezlipi ochii de la Morgan sau de la Capri, si ca doream mai mult ca orice sa vad ce pot pe pista?

Parasim pista de Kart, pentru a traversa Targu Secuiesc cu destinatia Tusnad. Abia avem timp sa admiram o statuie din centru si sa salutam trecatorii mirati pe strada.in cele din urma am ajuns in Tusnad . Aici, surprinzator, am trait un sentiment foarte ciudat, dar extrem de placut fiind aclamati de catre turisti si localnici. inca o dovada ca entuziasmul si pasiunea sunt respectate. Cina am luat-o pe lacul Ciucas, intr-un decor aproape ireal. Nu cred ca putea fi  cineva incruntat pe-acolo. Era totul prea frumos.

La final

Ne-am luat ramas bun de la Tusnad si am pornit spre Brasov pentru a stabili castigatorul raliului. Traseul a ramas la fel de antrenant; din pacate, la ora 12 am incununat castigatorul raliului, lucru care a marcat si sfarsitul competitiei. Sunt convins ca nimeni nu a fost suparat ca ratase primul loc la mustata. Regretul unanim era ca premierea marca sfarsitul unei experiente unice.

Poate ca entuziasmul mi se datoreaza unei pasiuni care s-ar putea sa nu fie impartasita de toata lumea, dar pentru mine un lucru e cert: orice lucru bun dureaza trei zile, din pacate Brasov Clasic Rally a durat doar doua.

(din, art. rev. AMV)    


 


 

 

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer