NR.1 REVISTA AUTO-MOTO VETERAN

BMW R12
Istoria moare cu noi
Scarface si cadillacul
Restaurarea pas cu pas
Prezentarea R.C.R
Wanderer W25K
Foto serial: Gaz-13

Editorial - De ce tocmai…

Poate va intrebati, si pe buna dreptate, de ce am ales tocmai numele Veteran pentru revista noastra. In cele ce urmeaza voi incerca sa raspund la aceasta intrebare.
La fel cum o pereche de tineri, dupa sfatuiri indelungite si luni intregi de intrebari fara raspuns, reusesc sa decida numele nou-nascutului, aceluia care va insemna lumina ochilor lor  din acel moment, la fel si in cazul de fata alegerea numelui Veteran nu a venit fara probleme. Dupa indelungi cautari si sfaturi cu cei implicate nu am reusit sa iau o decizie cum as putea aduce omagiu acestor minunate vehicule retro. Cand lucrurile au inceput sa se cristalizeze, numele Retromobil parea cel mai potrivit, totusi cum aceasta denumire nu avea unicitate pentru ca era deja folosita de o alta organizatie din Romania, am continuat cautarea unui nume potrivit.
La fel cum denumirea de ,,veteran’’ aduce cinste doar acelora ce au supravietuit vicisitudinilor unui razboi, la fel cum veterani sunt doar eroii care au luptat cu cea mai mare inflacarare pentru a se intoarce apoi victoriosi la fel si automobilele ce s-au luptat cu timpul si au reusit sa reziste mai mult decat ,,camarazii’’ lor, pot fi numiti pe drept Veterani.                    
    

(din, art. rev. AMV)                                                                                                                      

BMW R12   -  Poate fi cu un motor mai mult ?

A fost o senzatie cand a aparut, apoi a devenit un erou linistit al celui de-al doilea razboi mondial. Astazi a intrat putin in umbra in urma motoarelor militarelor de varf, ca de exemplu  "pustnicul", dar multi experti apreciaza foarte mult  acest simplu, dar extrem de credincios  motor "doisprazece". Zoltán Ocskay a gasit  un colectionar care poseda BMW-uri in doua variante, poate, cele mai multilaterale …. Wehrmacht-ul folosea si motociclete R4 si R35, si in numar mai mare, in folosinta civila, pe R61 si R71, care inlocuiau R12 si nemaivorbind de R5 si R51….

(din, art. rev. AMV)                                                                                                                       

Istoria moare cu noi….

Cum un numar foarte mare de vehicule clasice isi gasesc sfarsitul abandonate (poate doar din lipsa de interes) am decis ca prin aceasta rubrica, in care va vom prezenta soarta diferitelor automobile sau motociclete parasite, sa atragem atentia asupra adevaratei lori valori.
In continuare urmeaza povestea unui Opel Kaptain 1939,  motor original, 6 cilindrii in linie……
Sa ne gandim la cei foarte tineri ce vor creste si vor ajunge sa isi doreasca sa poata privi, sa atinga, sa studieze acesti ,,monstri’’, sa urmareasca pas cu pas istoria automobilismului sin u numai. Acestora ar trebui sa le predam nu doar niste poze invechite, filme fara palpabilitate sau doar fie niste ilustratii, fie machete in miniature cum sunt cele cu dinosauri sau mamuti….

(din, art. rev. AMV)                                                                                                                   

Scarface si Cadillacul  -  Vremuri sumbre , dar nu in totalitate

1925 – 1930 . Una din cele mai negre perioade din istoria SUA. Chicago. ,,The Windy City " . Prohibitia se simte in aer. Saracie si mizerie.Un peisaj intunecat si lipsit de speranta pentru actorii lui . Viata devine un monoton si dureros sir de respingeri si refuzuri. Nici macar placerea ilicita a viciilor nu le este permisa perdantilor acestui tablou…
Totusi, anumiti binevoitori asigura si un pic de distractie in aceste vremuri negre, distractie care costa mult, destul de mult incat ai putea hrani una din familiile care mor de foame vreo doua zile , dar nu prea conteaza. Distractia era accesibila doar celor spalaciti, parfumati si cu buzunarele doldora.

(din, art. rev. AMV) 

Restaurarea pas cu pas

Restaurarea unui automobil inseamna aducerea acestuia la stare initiala optica si de functionalitate., fiind un proces ce dureaza, functie de starea initiala a vehiculului si a pieselor de schimb disponibile, intre 3 - 18 luni.
Exista mai multe nivele de finisare si de acuratete, rezultatul fiind incadrat intre daily driver si concurs.
Vom prezenta in cele ce urmeaza etapele principale care trebuiesc atinse in cadrul unui proiect complet de restaurare.

(din, art. rev. AMV)      

                                                                                                                                   

Prezentare Retromobil Club Romania

Inca din anul infiintarii (1998) RETROMOBIL CLUB ROMANIA a organizat o serie de evenimente: raliuri, parade, raiduri, expozitii. Vom incerca in cele ce urmeaza sa trecem in revista evenimentele derulate in perioada 1998-2005 facand totodata si o succinta prezentare a locatiilor in care acestea s-au desfasurat.

Incepem prezentarea cu cel mai important eveniment din calendarul R.C.R. care este "Raliul International CARPATI RETRO".

(din, art. rev. AMV)                                                                                                                               .

Istorie - Wanderer W25K  - In cizme de sapte mile

Wanderer W25 este usor de indragit si in pozitie stabila (fixa). Aripile gratioase, capota lunga si zvelta, masea de racire care iradiaza dinamism ii confera un aspect exterior perfect masinii cu doua scaune, fabricata in Bavaria.
Biroul de proiectare de caroserii Auto – Union, care in 1932 a fost sub conducerea renumitului Albert Locke (Horch), a facut proiecte atat pentru firma Audi, DKW, cat si pentru Wanderer

(din, art. rev. AMV)                                         

Clubul Vehiculelor de epoca din Romania

Pe data de 17 Iulie 1992 un grup de sapte posesori de vehicule de epoca, fosti membri activi ai sectiei specializate din Automobil Clubul Roman, au infiintat si inregistrat CLUBUL VEHICULELOR DE EPOCA DIN ROMANIA, persoana juridica romana, ca o organizatie independenta si non-profit.
Evenimentele organizate de Clubul Vehiculelor de Epoca se bucura de un public numeros prezent pe parcursul mai multor ore si zile fiind o ocazie buna pentru promovarea imaginii firmei dumneavoastra deoarece televiziunile ziarele si revistele isi trimit reprezentantii.
Membrii CVE detin automobile produse intre anii 1914 si 1974.

(din, art. rev. AMV)                                                                                         recomandam: www.clubulvehiculelordeepoca.ro

Fotografia Lunii…

De mai bine de patru ani stiu de existenta unei masini cu trei roti si cu aspect cel putin straniu care zace pe una din strazile Oradiei. Cum nu am avut sansa sa ma intalnesc in patria mea scumpa cu un astfel de vehicul, nici macar asemanator trebuie sa recunosc ca l-am confundat cu o inventie de-a unui cetatean excentric, poate din aceasta cauza nu i-am acordat prea mare atentie.

(din, art. rev. AMV)                         

 

 


 

 

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer