NR.3 REVISTA AUTO-MOTO VETERAN

Istoria moare cu noi
AWO Simpson
Volvo P1800
GAZ 13
Istoria automobilului Roman
Brasov Classic Rally
Prinziger - Restaurari

Simson AWO 425 -Aproape BMW

 

Daca cineva ar vrea sa cumpere o motocicleta clasica in patru timpi, fabricata in est ar avea trei producatori de baza din care sa aleaga: Ural, Junak si Simson. Cel de al treilea ar avea doua modele foarte interesante 250 si AWO 425, de ultimul dintre ele urmand a ne ocupa in continuare.Am ales sa-i facem o prezentare in continuare unui AWO 425 destul de rar de gasit in stare suta la suta originala, precum "eroul" povestirii noastre.

…… O fabrica de arme....! In anul 1856 fratii Simson, Lob si Moses au deschis in localitatea Suhl firma Suhler Eisenwerk, la inceput ei facandu-se cunoscuti prin fabricarea carutelor, caruciaoarelor si armelor. In anul 1896 au inceput fabricarea bicicletelor iar in 1911 fabricarea autoturismelor prin care generatia a doua a familiei Simson si-a facut un nume in domeniu.

 

(din, art. rev. AMV)

 

Volvo P1800  - Printesa Suedeza

 

Inca de la aparitie, Volvo 1800 a atras atentia prin originalitatea liniilor, sportivitate si eleganta in acelasi timp.

Ea era cunoscuta in Statele Unite ale Americii ca "Printesa suedeza", in Europa drept "Ferrari de Goteborg" iar la noi in Romania i s-a spus simplu: "masina Sfantului".

Pasiunea mea pentru Volvo 1800 dateaza din anii adolescentei cand prin intermediul celebrului serial "The Saint", de cum am vazut-o, am indragit-o imediat si iremediabil. De atunci a ramas automobilul meu de vis. Am avut ocazia sa il vad prin 1968 si 1970 la Bucuresti si pe Litoral. Am facut atunci zeci de poze din toate unghiurile posibile fiind singura modalitate de a-i pastra imaginea vie in acele vremuri gri.

………..Coupe-ul 1800 are la baza sedanul din seria 121/ 122, cunoscut si sub numele de "Amazon" scos pe piata in 1956 si vandut cu succes in S.U.A. si in multe alte tari. De aici a pastrat partea mecanica, suspensia si transmisia. Ampatamentul a fost scurtat cu 15 cm, iar garda la sol redusa pentru a pastra caracterul sportiv al automobilului. 1800 a fost primul Volvo care a fost echipat cu noul motor B18 de 5 paliere. Capacitatea motorului era de 1778 cc de unde vine si denumirea de "1800" .

Motorul dezvolta 100 CP la 5500 rpm. De altfel acesta putea suporta turatii de pana la 7800 rpm fara probleme, dar turometrul a fost marcat cu zona rosie de la valoarea conservatoare de 6000 rpm. Sistemul de distributie era unul clasic, ax cu came lateral, iar alimentarea era asigurata de doua carburatoare S.U. type HS6.

(din, art. rev. AMV)

GAZ-13 ("Chaika")  - Cooproductie de razboi rece

Nu este de mirare ca si "Chaika", potrivit codului numeric oficial GAZ-13 limuzina lux este get-beget de origine americana. La inceputul anilor ’50, fabrica de automobile era numita ZIM, dar in 8 iunie 1956 au schimbat numele fabricii in GAZ si toate tipurile care au iesit de aici au purtat, pe emblemele lor, aceata prescurtare.

……….Au primit cate o masina Chaika de la Nichita S. Hrusciov, scriitorul Mihail Solohov, cosmonautul Juri Gagarin, ballerina Galina Ulonova si revolutionarul Fidel Castro.

 

(din, art. rev. AMV)  

 

INSTORIA AUTOMOBILULUI DIN ROMANIA

Capitolul 2: Automobilul "aerodinamic corect"

In urma cu mai bine de 80 de ani, un stralucit inginer roman pe nume AUREL PERSU, specialist in aerodinamica, a revolutionat lumea prin conceptul de "automobil aerodinamic corect". A fost un vizionar care a inteles cu mult inaintea altora ca forma caroseriei este secretul reducerii consumului de energie. La capatul a 3 ani de studii, cercetari si calcule de aerodinamicitate, Aurel Persu ajunge la concluzia ca pentru a avea o cat mai mica rezistenta la inaintare fortele de frecare trebuie sa fie cat mai reduse iar forma "corecta" a caroseriei trebuie sa fie cea a unei "picaturi de ploaie - picatura de apa in cadere".

 

(din, art. rev. AMV)   

 

Lumini si Umbre – Lumini si Umbre - Amintiri uitate ale Romaniei interbelice

 

De multe ori o simpla fotografie poate tine locul a o mie de cuvinte. Rubrica de fata se adreseaza tuturor iubitorilor de de istorie si se doreste a fi inceputul unui serial fotografic intitulat sugestiv "Lumini si umbre – amintiri uitate ale Romaniei interbelice" in scopul aducerii aminte a unei parti uitate a istoriei noastre. Fotografiile ce vor fi prezentate fac parte din colectia privata a autorului si vor fi insotite de o scurta descriere a automobilelor si locatiei.

Partea intai: 1939 – Bucuresti –Bulevardul Bratianu (astazi Magheru) calea de legatura intre Piata Universitatii si Piata Romana. In prim plan Blocul Malaxa (in partea stanga), la parterul caruia se afla cel mai cunoscut magazin de prezentare-vanzare al reprezentantei FORD: firma AUTOSAR unde se comercializau autovehicule FORD si LINCOLN. In trafic sunt surprinse automobile ii marea lor majoritate moderne-raportat la nivelul anului 1936 (cu vechime de 5-7 ani), marea majoritate de productie americana: Chevrolet sedan-1930 si 1932 (stanga); Ford V8 sedan-1932 si Chevrolet sedan Master-1936 (centru), Ford phaeton model A-1930 si Chevrolet sedan Master-1934 (dreapta). Traficul se desfasura pe trei benzi de sens din care una pentru stationare cu linie dubla de tramvai pe mijlocul bulevardului.

 

(din, art. rev. AMV)  

 

Muzeul Tehnic "Dimitrie Leonida"

Poate fi una din destinatiile unui pasionat de istoria automobilului. Primele informatii le putem gasi pe net, dar cine vrea s ail descopere, il poate gasi in incinta Parcului Carol.

Inconjurat de verdeata, aproape camunflat.……….La capitolul automobile colectia este relative saraca dar cu nume sonore: Duesemberg, automobilul aerodinamic a lui Persu, Cadillacdar, etc.

……….Un muzeu care poarta numele unui mare inventator roman, merita o soarta mai buna, mai mult interes din partea autoritatilor. Avand piese unice in europa si chiar in lume, primul automobile cu forma aerodinamica al lui persu, alte piese unicat, muzeul arata deplorabil.

 

(din, art. rev. AMV)  

 

Lamborghini

 

Oameni legendary poarta conversatii legendare, si cand doi colosi se intalnesc, ceva se schimba in mersul universal al lucrurilor. Cred ca asa ar trebui sa sune motto-ul Lamborghini daca ar fi sa judecam dupa fapte. Nasterea unuia dintre colosii legendary ai drumurilor mondiale se datoreaza unei intilniri de gradul trei intre doi gigantic ai pietei automobilistice.

……….Orasul in care a pornit aventura automobilistica Lamborghini este Sant’ Agata, nu departe de Maranello, casa Ferari. Lamborghini avea cunostintele si banii necesari pentrua pune in practica acest vis nebunesc. Filozofia lui ca si constructor era foarte simpla cum avea sa recunoasca insusi mai tarziu: " Sunt primul japonez Italian din istorie: nu am inventat niciodata nimic, dar tot timpul am copiat tot ce era mai bun.

 

(din, art. rev. AMV)  

 

Brasov classic Rally 2007

 

Pasiunea sta la baza tuturor lucrurilor bine facute, chiar cu tenta de perfectiune duse intr-o stare ciudata afectiva transformandu-se in hobby.

............Itinerarul de 400 Km nu a fost chiar simplu, datorita lucrarilor de modernizare a soselei si a mediei orare impuse de 50km/h s-a desfasurat cu atingerea unor obiective turistice si istorice deosebite. Astfel de la Brasov prima etapa si primul punct de interes istoric a fost la sadu, unde sosirea a fost pe o vreme senina, fromoasa numai buna pentru a vizita prima Uzina Electrica din romania, conservata exceptional si admirata de participanti, prin comparatie cu ideea de veteran.

 

(din, art. rev. AMV)     (D.S - Veteran )

 

Automobil Expo 2007 Oradea

 

Expo Varadinum, impreuna cu Camera de Comert si Industrie Bihor, Primaria Oradea, AutoBara&CO si Selgros Cash&Carry a organizat in perioada 30 mai – 2 iunie in parcarea Selgros, cea de-a X – a editie a Automobil Expo.
La acest eveniment a fost prezent si revista ,,Auto-Moto Veteran’’….
Vehicule prezentate:
BMW model 340, an fabricatie 1952, acest model a fost produs intre anii 1949-1955. Motor in 4 cilindri, 1971 cc, 55 CP, benzina. Masa proprie 1280 kg. Masa totala 1700 kg. Viteza max 120 km/h. Rezervor 65 l. Acumulator 6V 84 Ah
Auto-Union DKW. F5, an fabricatie 1937. Motor in doi timpi cu doi cilindri, 700 cc, 20 CP, cutia de viteze cu trei trepte,tractiune fata. Caroserie din lemn acoperita cu panza speciala. Productia s-a incheiat in 1942 de catre armata germana deoarece caroseria de lemn nu putea fi folosita in razboi. Fabrica a fost reprofilata pe productia de armament.
Pannonia TLB, an fabricatie 1960, motor cu un cilindru, 247 cc.
BMW R.35 A fost fabricat intre anii 1937-1940 in 15.386 de exemplare.Motor cu un cilindru , 342 cc, 14 CP.
Meray-Jap, an fabricatie 1926/27, motor in patru timpi, 350 cc, 7 C.P.
Csepel 250, an fabricatie 1953, motor cu un cilindru in doi timpi, 246 cc, 11C.P.

 

(din, art. rev. AMV) 

 


 

 


 

 

NetFlash.ro la indemana ta! ziare Piese
            Camioane veteran Google PageRank Checker    

 
  crazyoldtimer